بناهای 100 ساله پادگان 06 ارتش حفظ می گردد ، ایجاد بافت مسکونی در زمین های پادگان

به گزارش آسمان تو، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری و ارتش برای انتقال پادگان 06 پرداخت.

بناهای 100 ساله پادگان 06 ارتش حفظ می گردد ، ایجاد بافت مسکونی در زمین های پادگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهرنوشت، عبدالرضا گلپایگانی در خصوص آخرین شرایط انتقال پادگان 06 گفت: در حال حاضر توافق های نهایی میان شهرداری تهران و ارتش اجرا شده است و بر اساس چارچوب هایی که قبلا اعلام شده بود، مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شده است.

وی اضافه نمود: مقدمات حقوقی تحویل بخشی که مرتبط با شهرداری تهران است را پیگیری می کنیم. نمایندگان ارتش هم انتظار دارند مقدماتی که منجر به صدور پروانه ساخت می گردد طبق مجوز شورای عالی شهرسازی و معماری انجام گردد.

معاون شهردار تهران بیان داشت: بحث تبادل بین شهرداری و ارتش جمهوری اسلامی در حال هماهنگی و انجام است، اما احتیاج به زمان بیشتری داریم و در ماه های گذشته هم بحث مفصلی را در این زمینه با ارتش داشته ایم، خوشبختانه رویکرد ارتش در موضوع پادگان 06 با شهرداری تهران همسو است.

گلپایگانی با اشاره به تبدیل پادگان 06 به فضای سبز گفت: قرار است 35 درصد زمین تحویل شهرداری گردد تا به پارک عمومی 35 هکتاری تبدیل گردد و 15 هکتار دیگر معادل 30 درصد زمین پادگان، به مجتمع اداری، فرهنگی و هتل و قسمتی دیگر به بافت مسکونی تبدیل گردد.

وی عنوان نمود: همچنین تردد در فضای جایگزین پادگان 06 از سمت بزرگراه شهید صیاد شیرازی توسط یک پل زیرگذر و روگذر سازماندهی و متصل می گردد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پادگان 06 هویت تاریخی دارد و به بخشی از خاطره شهروندان تبدیل شده است، گفت: در مجموع کل پادگان 06 بخش های میراثی و ارزش طبیعی دارد و سعی بر حفظ آن است. همچنین ساختمان هایی که در این منطقه حدود 100 سال قدمت دارند به عنوان ساختمان های تاریخی و باارزش حفظ خواهند شد.

پادگان 06 تهران در شمال شرق و در منطقه پاسداران در مساحتی بالغ بر 52 هکتار واقع شده است که در راستای اجرای قانون انتقال پادگان ها از شهر، طرح انتقال آن نیز در دستور کار نهاده شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 720

به "بناهای 100 ساله پادگان 06 ارتش حفظ می گردد ، ایجاد بافت مسکونی در زمین های پادگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بناهای 100 ساله پادگان 06 ارتش حفظ می گردد ، ایجاد بافت مسکونی در زمین های پادگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید