بعد از ویلموتس، برانکو گزینه بهتری برای تیم ملی است

به گزارش آسمان تو، کارشناس فوتبال کشورمان درباره شرایط این روزهای تیم ملی در راه جام جهانی قطر توضیحاتی را ارائه کرد.

بعد از ویلموتس، برانکو گزینه بهتری برای تیم ملی است

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، هومن افاضلی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگاران ، درباره شرایط تیم ملی پس از شکست در بازی های آخر در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و صحبت هایی که پیرامون بازگشت برانکو ایوانکوویچ به ایران مطرح می شود، گفت: در مورد تیم ملی حرف برای گفتن زیاد است. شرایط برای ما به خوبی پیش نرفت و در گروهی که 3 تیم نزدیک به هم هستند، ما 2 بازی را مقابل آن ها باختیم و این موضوع شرایط را برای ما سخت تر کرده است. امیدوارم به شرایط خوب مان بازگردیم چرا که برای صعود از این گروه، باید هر 4 بازی بعدی را ببریم .

برانکو گزینه خوبی است

افاضلی اظهار داشت: در شرایطی که هنوز ویلموتس با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد، صحبت از یک شخص دیگر درست نیست، اما اگر همچنان به دنبال گزینه خارجی هستیم، بعد از ویلموتس، برانکو گزینه خوبی است. او با توجه به شناختی که از فوتبال ما و منطقه دارد، بهترین انتخاب برای تیم ملی محسوب می شود .

بهتر بود استیلی از همان ابتدا سرمربی تیم امید شود

کارشناس فوتبال کشورمان درمورد شرایط تیم ملی امید در فاصله چند ماه تا بازی ها انتخابی المپیک گفت: تیم امید زمان زیادی را از دست داده است. آزمون و خطا های زیادی هم در راس کادر فنی این تیم رخ داد و به نظر من بهترین انتخاب از همان ابتدا، استیلی بود. چرا که او در سن مربیگری بود و یک مدیر فنی معمولا از بین بازنشسته ها انتخاب می شود. استیلی به درد مدیر فنی بودن نمی خورد و قراردادن او در این پست اشتباه بود. از زمان آمدن استیلی چند بازی تدارکاتی را تیم امید برگزار کرده است که البته نتایج به دست آمده به اندازه برداشتی که استیلی از این بازی ها داشته، مهم نیست. تیم امید با وجود گروه سختی که دارد، می تواند به المپیک صعود کند .

اینفانتینو به حرف ترامپ گوش می کند

هومن افاضلی درباره موضوع مناقشه ایران و عربستان در میزبانی بازی ها و اظهار نظر مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره نزدیک شدن فوتبال 2 کشور گفت: برخی مواقع چنین مسائلی رخ می دهد، در حالی که ما اصلا چنین درخواستی را نداشتیم. این چیزی است که خواسته عربستان است. همه دوست دارند که ورزش و سیاست از یکدیگر جدا باشند، اما در واقع فوتبال و سیاست به هم آغشته هستند. در فیفا تاکید می شود که سیاست در فوتبال دخالتی نداشته باشد، اما اینفانتیو در آمریکا به حرف ترامپ گوش و پول ایران را بلوکه می کند .

ایران و عربستان درباره میزبانی بازی های ورزشی باید به تفاهم برسند

او گفت: اگر این مسئله، یک موضوع سیاسی نیست، پس به چه شکلی تفسیر می شود؟ بسیاری از حرف ها شعار است. اگر 2 کشور به این تفاهم دست یابند که هر یک بازی ها خود را میزبانی کند، یک روال عادی است و هر چقدر هم که زودتر این موضوع انجام شود، بهتر است .

تفاوت قطر و ایران در ولخرجی و لابی است

افاضلی در مورد تفاوت ایران و قطر در مناقشه با عربستان و اینکه قطری ها با وجود اختلاف سیاسی با عربستان، بازی های خود مقابل تیم های این کشور را در قطر میزبانی می کنند، گفت: دلیل این موضوع واضح است. پول. بزرگترین اسپانسر های ورزشی این روز های جهان در کشور قطر وجود دارند. کسانی که این همه هزینه می کنند و همواره یکی از کاندیدا های ریاست فیفا هستند، نفوذ بیشتری نسبت به ما در فیفا دارند. نمی توانیم وقتی مثل قطر ولخرجی نمی کنیم انتظار داشته باشیم که شرایطی مشابه این کشور داشته باشیم. از لابی های قطری ها هم نباید بگذریم .

حتی آلمان هم از بازی در استادیوم آزادی ترس داشت

فوتبال کشورمان درخصوص ترس کشور های حاشیه خلیج فارس از بازی در استادیوم های ایران گفت: این موضوع واقعیت دارد. استادیومی مثل آزادی، یکی از وحشتناک ترین استادیوم های جهان است و همه تیم ها از بازی در آن ترس دارند. به یاد دارم زمانی که تیم ملی آلمان برای بازی با ایران در این استادیوم حاضر شده بود، تحت تاثیر شرایط استادیوم آزادی قرار گرفته بودند. حل این مناقشه بیشتر به نفع ایران است تا عربستان. هم از لحاظ هزینه و هم از نظر فنی برطرف شدن این موضوع به نفع فوتبال ایران است .

،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 708

به "بعد از ویلموتس، برانکو گزینه بهتری برای تیم ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از ویلموتس، برانکو گزینه بهتری برای تیم ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید