تور ارزان فرانسه: بازگشت 29 قلم شی تاریخی و باستانی از فرانسه به ایران

به گزارش آسمان تو، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، بازگشت 29 قلم شی تاریخی و باستانی از فرانسه به ایران صورت گرفت.

تور ارزان فرانسه: بازگشت 29 قلم شی تاریخی و باستانی از فرانسه به ایران

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

جبرئیل نوکنده (رئیس کل موزه ملی ایران) با اشاره به آنکه با همکاری و پیگیری های وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 29 قلم شی تاریخی از فرانسه به ایران بازگشته و به موزه ملی تحویل داده می گردد، گفت: همزمان با تحویل این آثار شاهد رونمایی از این اشیای تاریخی خواهیم بود. این آثار شامل اشیای سفالی و گلی است که از قدمت آنها به هزاره اول پیش از میلاد تا دوره اسلامی می رسد.

او ادامه داد: هرچند نمیتوان گفت این آثار از چه محوطه هایی بدست آمده اند اما شبیه به آثار محوطه های شوش، سیلک و تخت جمشید هستند. با تحویل گرفتن این آثار، کارشناسان مربوطه اصالت سنجی آثار را انجام خواهند داد.

نوکنده درخصوص چگونگی بدست آمدن این آثار و تحویلشان به ایران گفت: این آثار به وسیله یکی از نوه های یکی از سفرای فرانسه که در زمان جنگ جهانی دوم در ایران سفیر بود و این اشیا را با خود به فرانسه برده بود، اهدا شده است. براساس کوشش های رایزن فرهنگی ما در فرانسه این آثار تحویل گرفته شد و با بازگشتشان به ایران، شاهد نمایششان در موزه ملی ایران خواهیم بود.

منبع: همگردی
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2220

به "تور ارزان فرانسه: بازگشت 29 قلم شی تاریخی و باستانی از فرانسه به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: بازگشت 29 قلم شی تاریخی و باستانی از فرانسه به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید