بازدید مدیرکل میراث فرهنگی قم از اقامتگاه های بوم گردی خلجستان

به گزارش آسمان تو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم از اقامتگاه های بوم گردی بخش خلجستان بازدید کرد.

بازدید مدیرکل میراث فرهنگی قم از اقامتگاه های بوم گردی خلجستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم، حمید یزدانی، مدیرکل میراث فرهنگی این استان با حضور در روستای نویس و روستای کهندان در بخش خلجستان قم از اقامتگاه های بوم گردی این دو روستا بازدید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی قم در این بازدید ضمن اشاره به تنوع اقلیمی استان قم گفت: بخش خلجستان با داشتن آب و هوای کوهستانی و فرح بخش، ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد.

یزدانی ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی تجربه ای نوین از زندگی و اقامت در روستاها به خصوص برای دور شدن از هیاهوی شهر را برای مسافران فراهم می آورد.

او گفت: اقامتگاه بوم گردی مکانی است آرام در دل طبیعت، جایی که هنوز دستخوش زیاده خواهی زندگی ماشینی نشده و هنوز اصالت و قدمت خود را در دل طبیعت حفظ نموده است.

او اضافه کرد: هر واحد بوم گردی ضمن ایجاد اشتغال منبع خوبی برای تامین درآمد پایدار برای خانواده ها و حتی اهالی روستا را ایجاد می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم گفت: اقامتگاه بوم گردی در روستای کهندان با حجم سرمایه گذاری حدود 25 میلیارد ریال برای چهار نفر و بوم گردی روستای نویس با حجم سرمایه گذاری حدود 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برای دو نفر اشتغال ایجاد نموده است.

یزدانی توضیح داد: با همکاری صدا و سیما و فراخوان برای سرمایه گذاری در صدد افزایش اقامتگاه های بوم گردی در سطح استان قم هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 494

به "بازدید مدیرکل میراث فرهنگی قم از اقامتگاه های بوم گردی خلجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید مدیرکل میراث فرهنگی قم از اقامتگاه های بوم گردی خلجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید