این گوشت با مواد گیاهی ساخته و در آینده روانه بازار می گردد

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران از فراوری گوشت با منشا گیاهی اطلاع داد.

این گوشت با مواد گیاهی ساخته و در آینده روانه بازار می گردد

سید حسین گلدانساز گفت: 170 هکتار مزرعه متعلق به پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران داریم که فعالیت های مختلف کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی، فراوری عسل و… در آن انجام می گردد.

گروه شیلات و صنایع غذایی در حال فراوری گوشت از مواد گیاهی است که نمونه های اولیه آن نیز فراوری شده.

با استفاده از برگ چغندر قند که تقریبا دورریز است و بعضی گیاهان دیگر فراوری این پروتئین اجرا شده و چیزی شبیه به گوشت با منشا گیاهی به عنوان پایلوت فراوری می گردد.

در گروه شیلات نیز با بعضی جلبک ها اینکار در حال اجرا است. این اقدام بسیار ارزشمند است و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی در یک تا دو سال آینده شاهد فراوری انبوه گوشت با منشا گیاهی باشیم. با اینکار حداقل بخشی از احتیاج پروتئین کشور تامین می گردد.

به گفته رئیس پردیس کشاورزی دانشگاه تهران اکنون فراوری بذرهای هیبرید آغاز شده است. البته برای گیاهانی چون خیار و گوجه با کیفیت که توان رقابت با بذرهای جهان را داشته باشد به 8 تا10 سال تحقیقات احتیاج دارد.

دو بذر هیبرید بسیار مورد استفاده را پیاز و کاهو است که با فراوریات اجرا شده، آماده ورود به بازار است و با همکاری و نظارت موسسه ثبت و گواهی بذر سال آینده این بذور با برند دانشگاه تهران وارد بازار می گردد.

بذر هیبریدی از پیوند دو گیاه والد که کاملا باهم تفاوت دارند تشکیل میگردد. بذرهای هیبریدی برای استفاده از برترین ویژگی های دو یا چند گیاه هستند. فراوری بذر های هیبریدی در کشاورزی روز به روز در حال افزایش است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2185

به "این گوشت با مواد گیاهی ساخته و در آینده روانه بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گوشت با مواد گیاهی ساخته و در آینده روانه بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید