این خودروی زیبای بوگاتی 4در است!، عکس

به گزارش آسمان تو، سه دهه پیش، صنعت خودروسازی شاهد رونمایی از بوگاتی EB112 در نمایشگاه خودرو ژنو در مارس 1993 بود. اگرچه هرگز وارد عرصه فراوری انبوه نشد، اما میراث آن به عنوان نمادی از نوآوری و قدرت طراحی برند با بدنه تمام آلومینیومی و شاسی فیبر کربن مشترک با خودروی اسپرت EB110 باقی می ماند.

این خودروی زیبای بوگاتی 4در است!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، این ابرخودروی چهار در که در ابتدا به علت ظاهر نامتعارفش با نظرات متفاوتی روبرو شد، به زودی مورد تحسین نهاده شد و مجله Automobile حتی در بدو معرفی آن را زیباترین خودروی دنیا نامید. متأسفانه، این وسیله نقلیه پس از ورشکستگی بوگاتی اتوموبیلی S.p.A در سال 1995 تنها یک خودروی مفهومی باقی ماند.

بعدها در دهه 1990، کارآفرین گیلدو پالانکا پاستور، دارایی های خاصی از بوگاتی، از جمله قطعات یدکی و سه دستگاه لیفت بک EB112 را به دست آورد. تحت پرچم تیم مسابقه موناکو، دو تا از این وسایل نقلیه در سال 1998 تکمیل شدند. یکی از بدنه مشکی براق و دیگری رنگ آنتراسیت را به نمایش گذاشت. شایان ذکر است، هر یک از این سه خودرو تفاوت های ظریفی مانند قرارگیری چراغ های عقب متمایز و پیشرفت های آیرودینامیکی را نشان می دهند.

قلب آن یک موتور 6.0 لیتری V12 بود که 460 اسب بخار نیرو (338 کیلووات) و 435 پوند فوت (590 نیوتن متر) گشتاور فراوری می کرد. این سوپراسپرت که به یک گیربکس شش سرعته دستی و سیستم پیشرفته چهار چرخ متحرک متصل شده است، می تواند در عرض 4.3 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت (0-100 کیلومتر در ساعت) برسد و به حداکثر سرعت 186 مایل در ساعت دست یابد.

بوگاتی EB112 دارای تعدادی از ویژگی های نوستالژیک است که به مدل های معروف برند افسانه ای فرانسوی مربوط به اواخر دهه سی میلادی اشاره می نماید، اما در خودرویی با مکانیک های خلاقانه ارائه شده است.

روسیه سوخو57 را ارتقا می دهد/ عکس

محتویات عجیب مغز ببرتاسمانی منقرض شده!/ عکس

منبع: MOTOR1

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 مرداد 1402 بروزرسانی: 18 مرداد 1402 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2445

به "این خودروی زیبای بوگاتی 4در است!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خودروی زیبای بوگاتی 4در است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید