الزام کشورها به اهدای 250 میلیون واحد واکسن کرونا

به گزارش آسمان تو، آژانس سلامت سازمان ملل متحد کشورهای عضو را ملزم کرد 250 میلیون واحد واکسن کووید 19 را به این سازمان اهدا نمایند.

الزام کشورها به اهدای 250 میلیون واحد واکسن کرونا

به گزارش خبرنگاران، روز شنبه از رویترز و طبق گزارش سازمان بهداشت دنیای تا به امروز در حدود دو میلیون واحد واکسن کووید 19 در سراسر دنیا توزیع شده و حدود 60 درصد از این واکسن ها در سه کشور چین، آمریکا و هندوستان مورد استفاده قرار گرفته است اما تنها 0.5 درصد از این واکسن ها در اختیار کشورهای کم درآمد قرار گرفته که حدود 10 درصد از جمعیت زمین را در خود جای داده اند. این در حالی است که هنوز بسیاری سالمندان و کارکنان بخش بهداشت در این کشورها واکسینه نشده اند.

به همین علت تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان ملل متحد از تمام کشورهای دنیا خواست به منظور مدیریت چالش های بی سابقه این پاندمی همکاری نمایند و بخشی از واکسن های تولیدی خود را با کشورهای کم درآمد تقسیم نمایند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه دنیا منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت دنیای در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری دنیای) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در دنیا به وجود آورده است.

انگلیس اولین کشور اروپایی بود که واکسیناسیون را شروع کرد و آن را سریع تر از سایر کشوها پیش برد. اما اکنون دچار چالش شیوع گونه های مختلف ویروس کرونا شده است.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1848

به "الزام کشورها به اهدای 250 میلیون واحد واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام کشورها به اهدای 250 میلیون واحد واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید