اعلام زمان مصاحبه آزمون دکتری در دانشگاه های سراسر کشور ، پیشتازی جنبش دانشجویی و فعالان مردمی برای حل مسائل!

به گزارش آسمان تو، سومین هفته شهریور ماه با شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه ها و اعلام زمان مصاحبه آزمون دکتری همراه بود.

اعلام زمان مصاحبه آزمون دکتری در دانشگاه های سراسر کشور ، پیشتازی جنبش دانشجویی و فعالان مردمی برای حل مسائل!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

گروه دانشگاه خبرنگاران، سومین هفته شهریور ماه در حالی به سرانجام رسید که زمان مصاحبه آزمون دکتری در بیشتر دانشگاه های کشور مشخص و مقرر شد که داوطلبین در تاریخ اعلام شده مدارک مورد احتیاج برای ثبت نام در دانشگاه مقصد را، در سایت اعلام شده باگذاری و خود را برای مصاحبه آماده نمایند. بیشتریت به اتفاق دانشگاه ها در نظر دارند تا مصاحبه آزمون دکتری به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار نمایند.

بیشتر بخوانید:

  • مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه صنعتی نوشیروانی به صورت الکترونیک خواهد بود
  • زمان مصاحبه آزمون در دوره دکتری دانشگاه ارومیه در اطلاعیه ای اعلام شد +جدول
  • مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان مجازی برگزار می گردد
  • دانشجویان دانشگاه گرمسار از 31 شهریور تا 2 مهرماه مهلت انتخاب واحد دارند
  • داوطلبان دکتری دانشگاه صنعتی شاهرود تا 28 شهریور مدارک خود را بارگذاری نمایند

اما یکی از سوژه های پر حاشیه روز های کش دار تابستان، بحث بی آبی در استان های کوچک و عظیم ایران است. استان همدان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود نیز از این مقوله بی بهره نمانده است. سولان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان بوده که پیشه اصلی مردم روستا کاشت و برداشت سیر است. این روستا در دهستان البرز غربی واقع شده و جمعیت آن طبق آخرین سرشماری 3236 نفر می باشد. روستای سولان با وجود فاصله کمی که از شهرستان همدان دارد، اما از نعمت آب آشامیدنی بی بهره است و ساکنین آن مجبور به طی کردن مسافت طولانی و مسیری صعب العبور برای برداشت آب از دل کوه هستند.

بیشتر بخوانید:

  • نوای العطش از روستا های پایتخت تمدن ایران / شرکت آب و فاضلاب همدان نوید حل مشکل بی آبی داد
  • مسائل مناطق محروم شهر همدان با پیگیری جریان دانشجویی حل شد + عکس

در دومین روز هفته جاری سری به استان خراسان شمالی زدیم. ایستگاه میانی دفن گاه زباله بجنورد سال هاست به عنوان یکی از مسائل اساسی این شهر مطرح می گردد؛ مسئله ای که همواره بخشی از مردم شهر را به دلیل نامناسب بودن محل دفن زباله به شدت آزار می دهد، از این رو مسئولان مکان جدیدی را برای این امر اختصاص دادند.

محل جدید که در فاصله 5 کیلومتری از چند روستا نهاده شده است نیز، مورد نقدها و اعتراض بسیاری از مسئولان و شهفرایندان نهاده شد. بعضی از اعضای شورای شهر انتخاب مکان جدید را شروع مسئله ای جدید دانستند. مردم روستا های هدف نیز به شکل های گوناگون اعتراض خود را به این موضوع بیان کردند.

طبق گفته معاون استاندار، کمتر از 20 روز کار اجرایی برای شروع کار ایستگاه میانی دفن زباله بجنورد باقی مانده؛ اما مردم همچنان معترض هستند، زیرا بخشی از آرامش و آسایش خود را در خطر می بینند.

بیشتر بخوانید:

ایستگاه جدید پسماند بجنورد درگیر حواشی / اهالی روستاهای اطراف معترض هستند

خبرنگاران در گزارش های متعدد به سرنوشت پالایشگاه های بی سرپرست در گوشه و کنار کشورمان پرداخته است. یکی از این مراکز، پالایشگاه کرمانشاه است که واگذاری آن از همان ابتدا مورد انتقاد های بسیاری نهاده شد، اما این نقدها تا مدت ها راه به جایی نبرد تا اینکه در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم به آن ورود کردند و خواهان احقاق حق شدند.

این واگذاری در حالی انجام شده که پالایشگاه نفت کرمانشاه در همان سال 1395، مبلغ 280 میلیارد تومان از پتروشیمی بیستون طلبکار بوده و در فرایند واگذاری این شرکت، سازمان خصوصی سازی روی موضوع زیان دهی آن تاکیدات فراوانی داشته؛ این در حالی است که اگر طلب این مجموعه از پتروشیمی بیستون وصول می شد، بیش از مبلغی که این مجموعه به بخش خصوصی واگذار شده، نصیب پالایشگاه نفت کرمانشاه می شد و شاید همین موضوع سبب می شد امروز شاهد افت فراوری و زیان دهی شدید این مجموعه نباشیم.

بیشتر بخوانید:

  • رهاسازی؛ مرحله بعد از خصوصی سازی! / پالایشگاه نفت کرمانشاه را نجات دهید

نوغان محله ای قدیمی و تاریخی در مشهد است. براساس منابع تاریخی مانند معجم البلدان و آثار البلاد که از منابع دسته اول جغرافیای تاریخی در دنیا اسلام به شمار می فرایند، نوغان یکی از شهر های معتبر در ولایت توس بوده و اصلا مشهد از ترکیب نوغان و سناباد شکل گرفته است. حمید بن قحطبه، والی نوغان بوده و مدفن حضرت رضا (ع) نیز در باغ او نهاده شده است.

حالا این منطقه تاریخی به دلیل بافت قدیمی آن در در معرض تغییراتی نهاده شده که ممکن است برای مردم خوب تمام نگردد.

بیشتر بخوانید:

محله تاریخی نوغان مشهد؛ قربانی طرح طاش / مشاور جدید چه کمبود هایی را در بافت اطراف حرم باید درنظر بگیرد؟

شرایط آبرسانی به غیزانیه هم در ایستگاههای سرانجامی است. بعضی رسانه های دولتی در اقدامی خواستند دولت روحانی را فاتح آبرسانی به این روستا نشان بدهند که متاسفانه اینطور نبود. در ابتدا وعده داده شده بود که فاز دوموتا اول شهریورماه به بهره برداری می رسد و مردم این منطقه هم از آبی پایدار بهره مند می شوند. با اینکه این وعده به موقع تحقق پیدا نکرد، در نهایت 16 شهریورماه آیین بهره برداری از فاز دوم آبرسانی به غیزانیه برگزار گردید. صادق حقیقی پور، مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان در این آیین گفت: هدف ما در فاز دوم دسترسی 50 روستا به آب پایدار بوده است.

بر اساس شواهد آبرسانی فاز یک و دو برخلاف ادعا های مسئولان به صورت پایدار صورت نگرفته و هنوز در حال تکمیل است و حتی بعضی از حوضچه ها و آب انبار های این بخش را نیز جهادگران و گروه های مردمی ایجاد کردند و فاز سوم نیز به همت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با حمایت بنیاد مستضعفان تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید:

  • آخرین شرایط آبرسانی به بخش غیزانیه / برخلاف ادعاها، دولت روحانی تمام نماینده کار نبود!

یکی از شرکت هایی که با قدمتی طولانی در عرصه نساجی فعالیت می نماید، شرکت ایران پوپلین است. این شرکت یکی از عظیمترین شرکت های صنایع نساجی در استان گیلان است که سال های طولانی با فراوریات با کیفیت، آوازه خود را به گوش همه رسانده بود. در سال های گذشته بخشی از سرمایه کارخانه ایران پوپلین را، چند شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی که وابسته به بانک ملی بودند، خریدند و از همان موقع سهام دار اصلی شرکت شدند.

الباقی سهام را هم شرکت بانک ملت، تجارت و شرکت سرمایه گذاری ملی ایران و شرکت سرمایه گذاری الغدیر خریداری کردند و البته حدود 4 درصد از این سهام در برهه ای به کارگران کارخانه واگذار شد. ایجاد مسائل در شرکت موجب شد تا اخیرا بعضی اساتید دانشگاه های گیلان در نامه ای به دادستان عمومی مرکز استان خواهان ورود جدی به مسئله واگذاری شرکت ایران پوپلین شوند.

بیشتر بخوانید:

  • امیدها به بانک ملی برای واگذاری ایران پوپلین به متقاضیِ اهل / گیلانی ها محروم از کارخانجات عظیم
  • کارگران کنتورسازی قزوین منتظر مشخص تکلیف مدیریت شرکت هستند
  • خلع ید مالک فعلی کارخانه خواسته اصلی کارگران کنتورسازی قزوین

از دیگر ماجرا های غمگین محرومیت استان سیستان و بلوچستان، نبود جریان گاز در این سرزمین پهناور است. مردم سیستان و بلوچستان در کنار دیگر مسائل من جمله نبود آب، از نبود گاز نیز رنج می برند. موضوع کمبود گاز در فصل سرما همواره یکی از مسائل مردم شهر های مختلف استان بوده، اما طی دوسال اخیر این قضیه شدت یافته؛ به طوری که در فصل گرم سال نیز به مانند فصول سردتر شاهد کمبود گاز بوده ایم.

بیشتر بخوانید:

  • نارضایتی مردم سیستان و بلوچستان از سهمیه بندی گاز / جریان دانشجویی پیگیر مطالبات مردمی خواهد بود
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1384

به "اعلام زمان مصاحبه آزمون دکتری در دانشگاه های سراسر کشور ، پیشتازی جنبش دانشجویی و فعالان مردمی برای حل مسائل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان مصاحبه آزمون دکتری در دانشگاه های سراسر کشور ، پیشتازی جنبش دانشجویی و فعالان مردمی برای حل مسائل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید