تور ارزان دبی: اردوغان: از اختلافات خانوادگی با عربستان و امارات عبور کردیم

به گزارش آسمان تو، رئیس جمهور ترکیه اذعان کرد که اختلافات آنکارا با عربستان سعودی و امارات عربی متحده، اختلافاتی خانوادگی بوده که کشورش از آن ها عبور نموده است.

تور ارزان دبی: اردوغان: از اختلافات خانوادگی با عربستان و امارات عبور کردیم

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزار گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته (پنج شنبه) ضمن اشاره به این نکته که آنکارا اشتراکات زیادی با عربستان سعودی و امارات عربی متحده دارد، تاکید نمود که کشورش از مرحله اختلافات با ابوظبی و ریاض عبور نموده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی اردوغان طی مشارکتش در مراسمی به مناسبت عید ورزش و جوانان در آنکارا، مدعی شده است که اختلافات ترکیه با عربستان و امارات اختلافاتی خانوادگی بوده اند.

رئیس جمهور ترکیه ضمن اذعان به عبور از این اختلافات با ریاض و ابوظبی، اضافه کرد: طرح هایی برای توسعه سریع روابط دوجانبه در حوزه های تجارت، صنعت، صنایع دفاعی، عرصه های فرهنگی و گردشگری ارائه دادیم و گام هایی در جهت اجرای آن ها برخواهیم داشت.

اردوغان ضمن اشاره به اهداف و برنامه های سفر اخیرش به امارات عربی متحده، اشاره نمود که روابط ترکیه با عربستان سعودی نیز فرایند مثبت تری را طی می نماید.

وی در خاتمه اعلام نمود که ترکیه در حوزه صنایع دفاعی با عربستان و امارات همکاری و مشارکت خواهد داشت. این در حالی است که چند روز گذشته، اردوغان در ملاقات با عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزائر نیز خواستار افزایش همکاری های الجزیره-آنکارا در حوزه صنایع دفاعی شده بود.

رئیس جمهور ترکیه در خاتمه این مراسم اذعان کرد از مسیری که کشورش در قبال ریاض و ابوظبی در پیش گرفته اطمینان دارد و می داند که این فرایند، مشارکت های سیاسی-اقتصادی بسیار ارزشمندی را رقم خواهد زد.

سه روز گذشته (سه شنبه) اردوغان برای شرکت در مراسم درگذشت رئیس امارات به این کشور سفر نموده بود و در فرودگاه بین المللی ابوظبی مورد استقبال محمد بن زاید آل نهیان رئیس نو دولت امارات نهاده شد. قبل از این نیز در سفر رسمی رئیس جمهور ترکیه به ابوظبی 14سند همکاری بین دو کشور به امضار رسیده بود.

اردوغان اخیراً علاوه بر سفر رسمی به عربستان سعودی را راس هیاتی بلندپایه از مقامات دولت ترکیه، تماس هایی با ریاض داشته و با شاه سعودی و، ولی عهد او تلفنی تبادل نظر نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2248

به "تور ارزان دبی: اردوغان: از اختلافات خانوادگی با عربستان و امارات عبور کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: اردوغان: از اختلافات خانوادگی با عربستان و امارات عبور کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید