اجرای طرح ساماندهی بازار سنگ فروشان همدان

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران/همدان رئیس شورای اسلامی شهر همدان از تصویب طرح ساماندهی بازار سنگ فروشان همدان خبر داد.

اجرای طرح ساماندهی بازار سنگ فروشان همدان

محمود مسگریان در سی و ششمین جلسه صحن شورا افزود: با توجه به اینکه تعدادی از کسبه در ورودی شهر همدان جاده ملایر در کاربری فضای سبز مشغول به کار هستند ساماندهی این مغازه ها در دستور کار قرار گرفت.

مسگریان اضافه کرد: با توجه به اهمیت ساماندهی ورودی های شهر و جمع آوری مشاغل مزاحم که در فضای سبز ایجاد شده است ساماندهی بازار سنگ در شورای شهر مصوب شد.

وی اضافه کرد: در این راستا با لایحه منوط به ارسال توافقنامه شهرداری با هر یک از مستاجرین و یا مالکین به منظور اخذ مجوز از شورای شهر موافقت شد.

مسگریان در ادامه از تصویب بودجه عملکرد شش ماهه نخست سال جاری شهرداری همدان در صحن شورا خبر داد و افزود: بودجه 6 دوازدهم شهرداری طی بررسی در جلسات کمیسیون بودجه شورا شهر، امروز در صحن شورا به تصویب رسید.

تصویب طرح برنامه عملیاتی مسئولیت پذیری اجتماعی

مسگریان همچنین از تصویب طرح برنامه عملیاتی مسئولیت پذیری اجتماعی در صحن شورا خبر داد و گفت: بر اساس این طرح سازمان ها، کسب و کارها و موسسات یا شرکت هایی که محل فعالیت، تولید کالا یا خدمات آنها در شهر همدان واقع شده است به صورت نظام مند در حوادث غیرمترقبه وارد عمل شده و کمک های مردمی داشته باشند.

وی نظام مند کردن مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان ها و بنگاه های مالی شهر را با هدف، توسعه مسئولیت اجتماعی در شهرداری همدان، ارتقا مسئولیت اجتماعی سازمان ها و بنگاه های مالی شهر، و پیشگیری و کاهش پیامدهای منفی اجتماعی، زیست محیطی و مالی در شهر همدان ناشی از عملکرد سازمان ها و بنگاه های مالی شهر برشمرد.

اصلاحیه طرح شهاب مصوب شد

وی ادامه داد: همچنین در جلسه صحن امروز شورا طرح اصلاح شفافیت شورا و شهرداری همدان، ابزار بهره وری (شهاب) به تصویب رسید.

رییس شورای شهر همدان با بیان اینکه شهرداری ها به لحاظ ارتباط نزدیک با مسائل روزمره مردم و نیز به خاطر حجم بالای فعالیت و ورود به طرح های کلان مالی و مالی، به طور بالقوه جزء نهادهای دارای ریسک بالای فساد هستند، اظهار کرد: یکی از کارآمدترین روش ها برای مقابله با این ناهنجاریهای اداری در مدیریت شهری و احیا و ارتقای سطح اعتماد متقابل مردم و شهرداری، قرار دادن شهرداری در اتاق شیشه ای از طریق ابزارهای شفافیت است.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی، مسگریان اضافه کرد: در این راستا، شورای شهر همدان به عنوان نهاد مقنن و سیاست گذار در جایگاه نظارتی اصلاحیه این طرح مصوب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2054

به "اجرای طرح ساماندهی بازار سنگ فروشان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح ساماندهی بازار سنگ فروشان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید