اتکای ایران به واردات از چین رکورد زد

به گزارش آسمان تو، در سال 1394 برای اولین بار در چند دهه اخیر، کالاهای چینی بیش از یک چهارم کل واردات ایران را به خود اختصاص دادند تا اقتصاد ایران بیشتر از قبل، چینی گردد.

اتکای ایران به واردات از چین رکورد زد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،در سال 1394 برای اولین بار در چند دهه اخیر، کالاهای چینی بیش از یک چهارم کل واردات ایران را به خود اختصاص دادند تا اقتصاد ایران بیشتر از قبل، چینی گردد.

بر اساس آمار اعلام شده گمرک، در سال گذشته 41.5 میلیارد دلار کالای خارجی به کشور وارد شد که بیش از 25 درصد آنها چینی بود.

ارزش کالاهای چینی وارداتی به کشور در سال گذشته 10.4 میلیارد دلار بود، بدین ترتیب 25.2 درصد از مجموع واردات کشورمان را اجناس چینی به خود اختصاص دادند.

سهم 25.2 درصدی چینی ها از واردات ایران در سال گذشته، آماری بی سابقه در دهه های اخیر محسوب می گردد و در هیچ سالی چینی ها نتوانسته بودند تا این سطح، بازار ایران را تسخیر نمایند.

گمرک : اتکای ایران به واردات از چین به بالاترین سطح تاریخ رسید

در دوره 8 ساله دولت های نهم و دهم، به طور میانگین کالاهای چینی 9.4 درصد از کل واردات کالا به کشور را تصاحب کردند اما با تغییر دولت در سال 1392، فرایند واردات اجناس چینی شتاب فراوانی پیدا کرد به طوری که در سال 92 سهم چینی ها از واردات ایران به 19.7 درصد و در

سال 93 به 23.8 درصد و نهایتا در سال گذشته به 25.2 درصد افزایش یافت.

رشد چشمگیر وابستگی وارداتی به اجناس چینی در دولت یازدهم کاملا با شعارها و سخنان مقامات ارشد این دولت در تناقض است.

اکنون برخلاف مواضع دولتی ها، تقریبا از هر 4 کالایی که به ایران وارد می گردد، یکی از آنها چینی است.

منبع:مشرق

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 821

به "اتکای ایران به واردات از چین رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتکای ایران به واردات از چین رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید