آمادگی استان کرمان برای واگذاری بازسازی و احیای بناهای تاریخی به بخش خصوصی

به گزارش آسمان تو، استاندار کرمان در ملاقات مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور و واگذاری بازسازی و احیای بناهای تاریخی به بخش خصوصی گفت: گردشگری کرمان را به عنوان یک مطالبه در چند ماه اخیر دنبال نموده ایم .

آمادگی استان کرمان برای واگذاری بازسازی و احیای بناهای تاریخی به بخش خصوصی

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران کرمان؛علی زینی وند،گفت:استان کرمان بناهای تاریخی و میراثی فراوانی دارد که با ورود سرمایه گذار می توان آنها را احیا کرد و رونق صنعت گردشگری استان را رقم زد.

وی از تکلیف به مجموعه های عظیم صنعتی و معدنی استان در راستای مسئولیت های اجتماعی و ورود به بخش میراث فرهنگی با تشکیل شرکت های تخصصی نام برد واضافه نمود:با شکل گیری این هلدینگ ها از سرمایه استان و در کنار آن با یاری افراد متخصص، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، پیش برده می گردد .

زینی وند، به احیا و بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان با حضور بخش خصوصی اشاره داشت و از پیگیری ها برای حل مشکل تامین آب و برق مجموعه اطلاع داد.

استاندار کرمان بیان داشت:در کرمان به تناسب ظرفیت و سابقه تمدنی آن در حوزه میراث فرهنگی کار نشده و با اجحاف روبرو است.

وی اضافه نمود: گردشگری کرمان را به عنوان یک مطالبه در چند ماه اخیر دنبال نموده ایم که بخشی از آن بناهای تاریخی است که باید معین تکلیف شوند.

هادی میرزایی، مدیرعامل حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور به بازدید خود از مجموعه های تاریخی کاروانسرای وکیل، عمارت شترگلو، خانه امینیان در استان اشاره نمود و گفت: با شناسایی سرمایه گذاران و واگذاری اماکن تاریخی به آنها فرایند بازسازی بناهای میراثی رونق و توسعه می یابد که نمونه شاخص آن در استان کرمان کاروانسرای وکیل است.

وی اضافه نمود:کاروانسرای وکیل کرمان با 95 درصد پیشرفت، عمارت شترگلو با 65 درصد و خانه امینیان با 92 درصد پیشرفت فیزیکی در بازسازی و احیا فعال هستند و حمایت های استان توسعه صنعت گردشگری و حفاظت از ابنیه تاریخی را به همراه دارد.

فریدون فعالی،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان هم از معرفی پروژه های جدید استان برای احیا و بازسازی به یاری صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور اطلاع داد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1850

به "آمادگی استان کرمان برای واگذاری بازسازی و احیای بناهای تاریخی به بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی استان کرمان برای واگذاری بازسازی و احیای بناهای تاریخی به بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید