شروع مرحله تازه طرح کالابرگ الکترونیکی ، یارانه این 3 دهک به این شرط افزایش می یابد

به گزارش آسمان تو، معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شروع مرحله نو اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و افزایش یاری دولت اطلاع داد.

شروع مرحله تازه طرح کالابرگ الکترونیکی ، یارانه این 3 دهک به این شرط افزایش می یابد

به گزارش خبرنگاران، علیرضا عسگریان در ارتباط زنده با شبکه خبر امروز گفت: مرحله تازه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز شروع شده و برای سه دهک کم عایدی جامعه که بخواهند از یارانه خود در قالب کالابرگ الکترونیکی استفاده نمایند، به شرط اینکه به مقدار 50 درصد از یارانه سبد یعنی به مقدار 200 هزار تومان از 11 قلم کالای مدنظر خریداری نمایند، مقدار یاری دولت برای آنها به 120 هزار تومان افزایش می یابد.

وی گفت: هدف دولت این است که مواد مغذی موردنیاز در 11 قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و سه دهک کم عایدی از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی ها مسئله ای پیدا نکند.

به گفته عسگریان، هدف دولت این است که 11 قلم کالا شامل (مرغ، تخم مرغ، شکر،قند، شیر، ماست، پنیر، روغن، ماکارونی، برنج و گوشت) برای اگر هزینه تامین 11 قلم کالای سبد کالابرگ بر اثر تورم افزایش یابد، دولت آن هزینه را حبران کند و برای مصرف نماینده قیمت این اقلام بر اساس نرخ 1401 خواهد بود.

معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سه دهک کم عایدی یارانه ماهانه400 هزار تومان دریافت می نمایند، اما چون طرح کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است، اگر این افراد حداقل به مقدار 200 هزار تومان در قالب کالابرگ الکترونیکی از 11 قلم کالای موردنظر خریداری نمایند، آنگاه 120 هزار تومان شارژ اضافه برای آنها واریز می گردد و درواقع کل یارانه آنها که صرف کالاهای مدنظر می گردد به 520 هزار تومان در ماه افزایش می یابد.

عسگریان این را هم گفت: شرط اختصاص 120 هزار تومان یارانه مازاد این است که همین مقدار اضافه هم صرف خرید کالاهای سبد تعریف شده دولت در کالابرگ گردد.

به گفته عسگریان؛ سه دهک کم عایدی جامعه از نظر خانوار، حدود 8 میلیون خانوار و از نظر جمعیت 29 میلیون نفر هستند.

وی اضافه نمود: کوشش می کنیم ظرف یک ماه آینده یکی دو دهک دیگر از یارانه بگیران از دهک های پایین جامعه به طرح کالابرگ الکترونیکی همراه با یاری دولت اضافه شوند. بار مالی برای این طرح هم به وسیله دولت پیش بینی شده است.

معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم می توانند به صورت اختیاری از 90 هزار فروشگاه طرف قرارداد با کالابرگ الکترونیکی کالاهای موجود از 11 قلم کالا را خریداری نمایند و برای سایر دهک ها می توانند یک ماه زودتر اعتبار یارانه خود را صرف خرید کالاها نمایند و برای سه دهک پایین جامعه به شرط اینکه به مقدار 50 درصد از اعتبار یارانه، یعنی 200 هزار تومان از کالاهای مدنظر خریداری نمایند، مبلغ 120 هزار تومان تازه به حساب این افراد شارژ می گردد.

به گفته وی مردم با نصب برنامک اسفارا نسبت به نشانی مغازه ها آگاهی پیدا نمایند.

طبق قانون بودجه، دولت مکلف به اجرای کالابرگ الکترونیکی در کشور است که فعلا طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت اختیاری برای همه آحاد جامعه اجرا می گردد اما برای سه دهک به شرط اینکه به مقدار 50 درصد از یارانه خود را صرف خرید کالاها کند، مبلغ 120 هزار تومان تازه به یارانه اش اضافه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1402 بروزرسانی: 11 مرداد 1402 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2443

به "شروع مرحله تازه طرح کالابرگ الکترونیکی ، یارانه این 3 دهک به این شرط افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرحله تازه طرح کالابرگ الکترونیکی ، یارانه این 3 دهک به این شرط افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید