آشنایی با راه های صرفه جویی در هزینه های سفر به یونان

به گزارش آسمان تو، از جمله عواملی که یونان را به قطب گردشگری تبدیل نموده، طبیعت بکر و دیدنی و فرهنگ و تاریخش هست. یونان از جمله کشورهایی بوده که با هر بودجه ای که دارید، می توانید آن را برای گردش انتخاب کنید. اما، برای اینکه بدانید چقدر در روز باید هزینه نموده و چطور برای تقسیم هزینه ها برنامه ریزی کنید، با ما در مقاله شیوه های صرفه جویی در هزینه های سفر به یونان همراه باشید تا به شما راه های صرفه جویی در هزینه های سفر به یونان را آموزش دهیم.

آشنایی با راه های صرفه جویی در هزینه های سفر به یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

نکات مهم در خصوص بودجه

براساس مقاله راه های صرفه جویی در هزینه های سفر به یونان باید بدانید که سفر در فصل تابستان و ماه های ژوئیه و آگوست مناسب نیست زیرا، این ماهها از نظر آب وهوایی بسیار گرم بوده و جمعیت بسیار زیادی در این منطقه حضور دارد زیرا، نه تنها گردشگران بلکه افراد بومی این منطقه در تعطیلات به سر می برند. بهترین فصل برای سفر به یونان ماه های می و ژوئن هستند، چرا که در این ماهها آب و هوا بسیار خنک و معتدل است. قیمت های ذکر شده در این قسمت براساس سفر در فصول گردشگری هستند. اگر قصد دارید در ماه هایی از سال که یونان بسیار شلوغ بوده سفر کنید، باید هزینه بیشتری برای سفر بپردازید. البته، سفر به جزایر مختلف و همچنین جزایر مشهوری همچون مایکون، سانتورینی و پاروس بر هزینه های سفر شما می افزاید.

چگونه می توان با داشتن بودجه کم به یونان سفر کرد؟

بودجه مورد احتیاج برای دو هفته سفر به یونان: 100 دلار یا 500 یورو

هزینه روزانه: 35-45 دلار

ارزان ترین اتاق و هتل ها را می توانید در آتن بیابید در این شهر قیمت اتاقهای تک نفره برای یک شب اقامت حدودا 13 دلار هست. اما، اگر تنها سفر نمی کنید، بهتر است جایی را برای اقامت شبانه انتخاب نموده که مقرون بصرفه بوده و قیمتی حدود 10 تا 20 دلار داشته باشد. اتاقهای تک نفره که قیمت آنها بین 15 الی 19 دلار بوده، گرانترین نوع اتاق برای افرادی هستند که می خواهند با بودجه ای کم به یونان مسافرت نمایند.

غذا

غذا در یونان بسیار ارزان بوده و احتیاجی به صرف هزینه های گزاف ندارید. برای مثال، غذاهایی که در کنار خیابانها فروخته می شوند یا ژیروس (یک نوع غذای یونانی) بسیار ارزان بوده و با خوردن آن سیر می شوید. می توانید ژیروس گوشت یا مرغ را که قیمت آن 2 دلار بوده را امتحان کنید. اگر بخواهید با حداقل هزینه ای که دارید غذایی بخورید که شما ر ا سیر کند، بدنبال یک نانوایی محلی باشید. البته، با صرف هزینه 2 دلار شیرینی اسپاناکوپیتای را نیز می توانید امتحان کنید. قیمت یک وعده غذای معمولی در یونان از 6 دلار آغاز می گردد. برای شام خود می توانید غذاهای دریایی، سالاد یا چیپس را نیز امتحان کنید. اما، براساس مقاله شیوه های صرفه جویی در هزینه های سفر به یونان بخاطر داشته باشید که یونانی ها وعده شام را بسیار دیرتر یعنی حدودا ساعت 9 یا 10 شب می خورند. همچنین، برای پیدا کردن غذاهای مقرون بصرفه باید بدنبال رستوران هایی باشید که افراد بومی زیادی آنجا غذا می خورند.

نوشیدنی

قیمت یک بطری نوشیدنی نیم لیتری 1 دلار و قیمت هر لیوان نوشیدنی محلی حدودا 2 یورو هست. ولی، اگر تنها نیستید، برای اینکه هزینه ها بصرفه تر باشند، بهتر است بجای لیوان، بطری نوشیدنی سفارش دهید.

حمل و نقل

قطار و اتوبوس گزینه های مناسبی برای گردش در یونان هستند. هزینه سفر جاده ای 5 ساعته یکطرفه بین 35 الی 55 دلار بوده، در حالیکه شما با پرواز در یک چهارم از زمان و با قیمت مناسبتری می توانید به مقصد خود برسید. خطوط هوایی چارتری نیز مانند اژه، المپیک و رایان ایر برنامه های پرواز دائم و منظمی دارند. مسافرت به بعضی از جزایر محبوب آتن با هواپیما 1 ساعت و با کشتی بین 5 الی 10 ساعت بطول می انجامد. کشتی ها بین جزایر یونان به طور مکرر در حال رفت و آمد هستند و برای تهیه بلیط کشتی می توانید برنامه حرکت کشتی ها را به صورت آنلاین چک کنید.

تجربیات

اگر با بودجه کم به این کشور سفر می کنید، بهتر است بدانید این کشور مناظر بکر و زیبای زیادی همچون کوه و دریا داشته و برای دیدن آنها احتیاجی به هزینه کردن ندارید. یکی از انواع سرگرمی هایی که بسیار مقرون بصرفه هم بوده، اجاره موتور چهار چرخ برای گشت و گذار در سواحل و جزایر یونان بوده که قیمت آن 25 دلار است. همچنین، اسکوتر از انواع دیگر سرگرمی ها بوده که اجاره آن هزینه ای بین 15 تا 20 دلار دارد. اگر به آتن سفر کردید، آکروپلیس یکی از مکان های زیبا و چشم نوازی بوده که حتما باید از آن دیدن کنید. هزینه ورودی آکروپلیس 24 دلار هست. اما، اگر می خواهید از آثار تاریخی همچون پارتنون و ارشستون دیدن کنید، ملزم به پرداخت 35 دلار دیگر هستید.

چطور با داشتن بودجه متوسط می توان به یونان سفر کرد؟

بودجه مورد احتیاج برای دو هفته سفر به یونان: 750 الی 1000 دلار یا 550 الی 800 دلار

هزینه روزانه: 55 الی 70 دلار

یک اتاق یا هتل معمولی را می توانید به قیمت 30 الی 80 دلار رزرو کنید. البته، اقامتگاه های واقع در جزایر محبوبی همچون میکونوس یا سانتورینی قیمت بیشتری نسبت به سایر جزایر خواهند داشت.

غذا

غذاهایی که در کنار خیابانها فروخته می شوند، گزینه های مناسبی برای ناهار و صبحانه هستند. برای صرف وعده عصرانه می توانید به یک رستوران کوچک بروید. ژیروس یکی از انواع غذاهای مخصوص یونان بوده که بسیار خوش طعم و ارزان است. هزینه وعده های غذایی در یونان به این صورت بوده که هر وعده صبحانه و ناهار در یونان 3 الی 5 دلار و هزینه نشستن در یک رستوران به همراه سرو یک نوشیدنی 10 الی 15 دلار است. اگر می خواهید با بودجه ای متوسط به یونان سفر نموده، سعی کنید صرفا مناطق محبوب و مشهور را برای گردش انتخاب نکنید. اگرچه سانتورینی بخاطر خیابانهای باریک سنگفرش شده و کلیسایی که در خود جای داده، یک مکان محبوب گردشگری بحساب می آید ولی، با کمی پرس و جو از افراد بومی متوجه خواهید شد که جاهای دیگری نیز برای گردشگری وجود دارند که بخاطر محبوبیت کمترشان قیمت مناسبتری خواهند داشت و با پرداخت هزینه های خیلی کمتری می توان از آنها دیدن کرد.

نوشیدنی

قیمت نوشیدنی 1 دلار هست. نوشیدنی های وارداتی قیمت بیشتری داشته و قیمت نوشیدنی های محلی نیز از 2-3 دلار تا 4-5 دلار متفاوت هست.

حمل و نقل

هزینه و نحوه حمل و نقل برای تمامی بودجه ها تقریبا یکسان هست. پروازها مناسب ترین و سریع ترین راه برای مسافرت هستند ولی، اگر سفر با کشتی را نیز دوست داشته باشید، می توانید یک کابین اجاره نموده و تا رسیدن به مقصدتان به استراحت بپردازید. یونان کشور بسیار با قدمت و زیبایی بوده که مسافرت به آن به هزینه زیادی ندارد. این کشور دارای طبیعت و مناطق گردشگری منحصر بفردی است. برای مثال، در راستا منطقه پلوپونس کوه، دریا و روستاهای بسیار زیبایی واقع شده که توجه هر گردشگری را به خود جلب می نمایند. نقطه دیگری که توجه گردشگران را جلب نموده، صومعه های قدیمی آن بوده که در بالای صخره ها واقع شده اند. ماه های ژوئیه و آگوست زمان مناسبی برای سفر به یونان نیستند و برای اینکه بتوانید با حداقل هزینه حداکثر بهره را از این کشور ببرید، بهتر است در خصوص رستوران و انواع مکان های مختلف از مردم بومی آنجا سوال کنید.

تجربیات

قبل از پرداخت هرگونه هزینه ای برای سفرهای خود بهتر است قیمت جاهای مختلف را با هم مقایسه کنید. در این صورت، متوجه خواهید شد که هتل ها سفرهای روزانه را با قیمتی بالاتر از آنچه داخل شهر به فروش می رسند، می فروشند. فکر نکنید که در سفر خود به یونان حتما باید به جزایر سانتورینی و میکونوس بروید. 6000 جزیره زیبای دیگر وجود داشته که می توانید آنها را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید. برای مثال جزیره الونیسوس جزیره ای بکر بوده و طبیعت چشم نوازی دارد.

چطور می توان با داشتن بودجه زیاد به یونان سفر کرد؟

بودجه مورد احتیاج برای دو هفته سفر به یونان: 1500 تا 1700 دلار یا 1200 یورو

هزینه روزانه: 110 دلار

با این بودجه می توانید یک هتل 4 یا 5 ستاره درجه یک رزرو کنید که هزینه آن مابین 95 تا 230 دلار هست. شرایط بگونه ای بوده که امکان سفر با خانواده هم به خوبی مهیاست. می توانید یک هتل لوکس و عظیم رزرو کنید و همچنان در نزدیکی طبیعت باشید. سعی کنید زیاد در داخل هتل نمانید. بیرون بروید و غذاهای سرآشپزهای مختلف را امتحان کنید. البته هتل ها خود نیز تورهای زیادی برای گردشگری به شما پیشنهاد می نمایند.

غذا

با این بودجه در هر رستورانی که دوست داشته باشید، می توانید غذا بخورید. قیمت وعده های خوب غذایی بین 15 الی 25 دلار است.

نوشیدنی

قیمت نوشیدنی ها در هتل سه برابر بیشتر از قیمت همان نوشیدنی ها در سوپرمارکت هاست. اما، به طور کلی سعی کنید در مصرف نوشیدنی زیاده روی نکنید، زیرا هزینه آن حدود 8 الی 11 دلار است.

حمل و نقل

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، پروازها ارزان ترین و سریع ترین راه برای مسافرت هستند. قیمت پرواز ها به زمان مسافرت شما بستگی دارد. ولی، به طور تقریبی هزینه پرواز از آتن به کورفو در ماه ژوئن حدود 57 دلار است. اگر پیروز به تهیه بلیط هواپیما نشدید، می توانید کشتی را بعد از هواپیما به عنوان گزینه مناسب انتخاب کنید.

تجربیات

با این بودجه زیاد می توانید به گشت و گذار بپردازید. اگر رفتن به کلوب های شبانه را دوست داشته باشید، باید بدانید که هزینه رفتن به این کلوب ها مابین 20 الی 40 دلار هست. می توانید به یک رستوران یا کافه با فضای باز بروید و از دیدن غروب خورشید، مناظر زیبای دریای مدیترانه و آرامش حاکم در آنجا لذت ببرید. مطمئنا زمانیکه به خانه برگردید، دلتنگ روزهای سفرتان به یونان خواهید بود.

منبع: همگردی
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1114

به "آشنایی با راه های صرفه جویی در هزینه های سفر به یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با راه های صرفه جویی در هزینه های سفر به یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید