90 درصد مینی بوس های تهران بیش از 25 سال سن دارند

به گزارش آسمان تو، غلامرضا غضنفری در ارتباط زنده تلفنی با برنامه صبح وگفتگو در مورد اینکه بالای 90 درصد مینی بوس های کشور عمری بالاتر از 25 سال دارند، گفت: اگر دولت به این بخش یاری کند، در عرض 5 سال به هزینه خود دست خواهد یافت و شرایط بهتر از امروز خواهد شد.

90 درصد مینی بوس های تهران بیش از 25 سال سن دارند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران وی اضافه کرد: دولت قبل نیز قول داد این طرح را اجرا می نماید و قرار بود 50 درصد هزینه را به متقاضیان بپردازد و 50 درصد هم شهروندان بپردازند، ولی متاسفانه این طرح اجرایی نشد.

غضنفری با اعلام اینکه دولت فیلتر هایی برای مینی بوس ها به کار بست که حتی آب نیز از آن رد نمی شد و کارخانه ها به این طرح، تن ندادند، گفت: طرح نوسازی مینی بوس از 40 سال پس از انقلاب، به 2 هزار خودرو رسیده است.

وی ادامه داد: از سال 90 فراوری مینی بوس اجرا نشد و دولت ها فقط حرف آن را زده اند.

غضنفری گفت: اگر در آن موقع قیمت مینی بوس 30 میلیون بود، امروز مینی بوس نو بالای یک میلیارد تومان به فروش می رسد و مینی بوس های فرسوده نیز تا 40 میلیون تومان قیمت دارد.

وی بعلاوه به رادیو تبادل نظر گفت: حتی اگر وام 700 میلیونی بدهیم، رانندگان توان بازپرداخت آن را ندارند؛ الا اینکه دولت وارد میدان گردد که به نفع خودِ دولت نیز هست.

غضنفری با بیان اینکه کارخانه ها، مینی بوس فرسوده را خریداری نمی نمایند، ولی تا قیمت 40 هزار تومان به فروش می رسد، گفت: این مینی بوس ها زمان برای واردات خودرو خریداری می شد.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوس داران کشور در عین حال تاکید نمود که اغلب مینی بوس ها در مسافت های نزدیک کار می نمایند و بسیاری از آن ها کارت هوشمند سوخت ندارند و لذا پلیس می گوید این ها در آمار ما جای نمی گیرند؛ چراکه صورت شرایط خود را ارائه نداده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2045

به "90 درصد مینی بوس های تهران بیش از 25 سال سن دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد مینی بوس های تهران بیش از 25 سال سن دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید