8 سبک طراحی داخلی خانه پرطرفدار در سال 2020

به گزارش آسمان تو، همان طور که در حال خداحافظی با سال 2019 هستیم؛ باید برای دیدن ایده های جدید طراحی داخلی خانه ها و دکوراسیون های نو آماده شویم.

8 سبک طراحی داخلی خانه پرطرفدار در سال 2020

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

برای اینکه دریابیم در دهه های آینده بیشتر چه سبک طراحی ها و چینش وسایل خانه رایج تر شده و مردم ازشان استقبال می نمایند؛ با کارشناسان این صنعت به گفت وگو نشستیم.

این کارشناسان نظرشان را درباره مدل های مبل و نحوه چینش آن ها، جنس پارچه ها، رنگ ها و الگوهای چینش وسایل در نقاط مختلف خانه ها گفتند. به اعتقاد آن ها در سال 2020 به سوی رنگ های جسورانه تر، نقش ها و الگوهای زیباتر و پارچه های لوکس تر می رویم.

در اینجا 7 مدل تزئین داخلی خانه یا سبک طراحی دکوراسیون داخلی نام برده و شرح داده می گردد تا الهام بخش شما برای آینده باشند:

مخملی (Velvet)

سبک مخملی یک محیط دنج و مرتب برای چینش مبلمان، میزها، لوازم منزل و اثاثیه اتاق ها به دست می دهد. سبکی است که فعلاها هوادار دارد و زود از مد نمی افتد.

شاید برای افراد نگران تمیز کردن جنس پارچه های مخملی باشند ولی امروزه پارچه هایی استفاده می شوند که از نظر کیفیت و جنس بسیار ممتاز بوده و به راحتی قابل تمیز شدن هستند.

این سبک طراحی بسیار لوکس است. مخمل پارچه ای با دوام است و برای افرادی که از حیوانات خانگی نگه داری می نمایند؛ یک گزینه انتخابی عالی است. موهای بدن حیوانات سریع از روی پارچه مخملی برداشته می گردد. نکته مثبت دیگر مخمل، زیباتر شدن آن با افزایش طول عمر است.

بافت چوبی

تزئیات چوبی قرن ها است که وارد خانه ها شده و در دوره ای ضعیف تر و در دوره دیگری باشکوه می شوند. به نظر می رسد دوباره لوازم و تزئیات چوبی در سال 2020 رونق خواهند گرفت ولی به سبک های جدید با نقش ها و بافت هایی ظریف تر و زیباتر.

بافت های چوبی بسیار شیک و بادوام هستند. طراحان خانه و دکوراسیون این سبک را دوست دارند چون انعطاف پذیری و تطبیق پذیری زیادی دارد. انواع مبلمان و صنایع چوبی زیبا در رنگ های مختلف با آن ساخته می گردد که برای هر دو فضای طراحی سنتی و مدرن مناسب هستند.

در این سبک طراحی، انواع وسایل منزل مانند میز و مبل، سنی، لوسترها، جعبه ها و غیره از بافت های چوبی ساخته می گردد. برای زیبایی بیشتر می توانید لوازم بافت چوبی را با متریال های دیگری مانند چرم، پشم، پارچه کتانی و مشابه اینها بهره ببرید تا ظاهری تازه و ارگانیک به فضای خانه بدهید. دنبال طرح هایی باشید که برای دهه جدید به اندازه کافی جسورانه و برجسته یا براق هستند.

هدبوردهای برجسته

وقتی صحبت از طراحی اتاق خواب می گردد؛ برای سال 2020 به سبک طراحی Statement Headboards اشاره می نمایند. هدبوردهایی از جنس مواد درجه یک و منحصربه فرد، بافت های غیرمعمول با اشکال جالب که می توانند یک نمای بسیار شیک برای اتاق خصوصی شما بسازند.

هدبوردهای تحت خواب به طور کامل می توانند با دیوار پشتی آن همگن شوند و براساس علاقه شما به یک رنگ و فصل گرایش پیدا نمایند.

نمای بیرونی با رنگ تیره

دوران رنگ های تیره درون خانه به انتها رسیده است و اکنون شاهد هستیم که این فرایند برای نماهای بیرون از خانه اتفاق می افتد. در چند سال گذشته، علاقه شدیدی از سوی مردم به نماهای بیرونی تیره مشاهده شده است.

کارشناسان دکوراسیون و طراحی داخلی اعتقاد دارند در سال های آینده این فرایند گسترش پیدا نموده و مردم به سوی رنگ های تیره تر با عمق رنگ بیشتر برای نماهای خارجی گرایش پیدا می نمایند.

مردم دوست دارند رنگ های جسورانه تری را امتحان نمایند و به سراغ رنگ های زغالی مانند زغال سیاه، زغال سنگی و آبی سرمه ای می فرایند. البته، شرایط آب وهوایی و منطقه زندگی روی انتخاب رنگ ها تاثیر بسیار زیادی دارد. مثلا، مردمان مناطق گرمسیر نباید سراغ رنگ های تیره بفرایند چون باعث جذب بیشتر گرما می شوند.

گیاهان رنگارنگ

صاحبان خانه ها دوست دارند از طبیعت الهام گرفته و درون خانه را با مناظر و تصاویر باغ ها، گیاهان و گل ها تزئین نمایند. حرکت به سوی طرح های گیاهان در سال های اخیر سرعت بیشتری گرفته است و دارد به یک سبک طراحی دیوارهای خانه تبدیل می گردد.

در این سبک می توانید از پارچه ها، دیوارپوش ها، مبلمان، دکوراسیون و طرح های دارای نقش و نگار گیاهان و گل ها بهره ببرید. بسیاری از این طرح ها به خوبی در فضاهای سنتی و مدرن جا خوش نموده و یک هارمونی رنگی بسیار زیبا و چشم نواز خلق کرد.

بالشت ها، گلدان ها، کاغذ دیواری و حتی موکت های با طرح های الهام گرفته از طبیعت می توانند شادی و نشاط روجی بیشتری هم برای شما داشته باشند.

روز روشن

شاید از رنگ های باز و روشن برای اتاق خواب یا اتاق کودک استفاده نموده باشید ولی چرا برای اتاق نشیمن پیاده سازی نمی کنید؟

طرح های روز روشن می تواند در سراسر خانه جاری باشند. از مبلمان و میزها گرفته تا فرش ها و پرده ها یک فضای گرم و روشن داخلی می سازند که انرژی بخش است. این فضاها آرامش بخش هستند و به اعتقاد بسیاری از طراحان حرفه ای خانه، کاربردی و دوست داشتنی خواهند بود.

در این سبک طراحی، طیف های رنگ روشن همگن با هم اهمیت دارد و اینکه چه وسایلی برای خانه خریداری نموده و چگونه چینش کنید. وسایل شما می توانند از جنس چوب یا فلز باشند یا حتی ترکیبی از آن ها.

دیواره های بافت مانند

کاغذ دیواری های دارای طرح های شبیه به بافت های پارچه ای می توانند به اتاق ها و فضاهای خانه شما عمق و علاقه بدهند.

طراحان مدرن امروزی به این نوع کاغذدیواری ها یا دیوارپوش های بافتی علاقه مند شدند و شاهد انواع طراحی ها و پیاده سازی ها با آن ها هستیم. به ویژه، این طراحی ها برای اتاق های کوچک و فضاهای تنگ و محدود مناسب هستند.

شما می توانید انواع مختلف دیوارپوش های چوبی، پوستی، بافت کاغذی یا پوشش های سنتی را انتخاب کنید.

نورپردازی شیک

نورپردازی در خانه یک هنر و سبک طراحی بسیار مهم است. شما با نورپردازی می توانید فضاهایی کاربردی و شیک بسازید. علاوه بر اینکه روشنایی مورد احتیاج اتاق یا ساختمان را تامین خواهید کرد؛ می تواند به تکه جواهراتی تبدیل گردد.

این نورپردازی می تواند توسط پنجره ها و پرده ها، لوسترها یا نورپردازی های دیواری و ایستاده در فضاهای مختلف صورت بگیرد. گاهی اوقات ساده ترین وسایل و لوازم در یک نورپردازی مناسب تبدیل به زیباترین قطعات خانه می شوند.

به خصوص در راهروها، فضاهای کوچک و محیط هایی که فضا به اندازه کافی برای طراحی نیست؛ نورپردازی می تواند به همه چیز رنگ زیبایی بپاشد.

به نظر می رسد در سال های آینده، از نورپردازی و سبک های مبتنی بر نوردهی بیشتر استفاده گردد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 765

به "8 سبک طراحی داخلی خانه پرطرفدار در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 سبک طراحی داخلی خانه پرطرفدار در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید