گوگل در حال آزمایش دارک مود برای جستجوهای وب در دسکتاپ است

به گزارش آسمان تو، بعضی کاربران از آزمایش دارک مود برای جستجوهای وب در دسکتاپ خبر می دهند، بنابراین شاید در نهایت گوگل این قابلیت را برای کاربران کامپیوتر ارائه کند.

گوگل در حال آزمایش دارک مود برای جستجوهای وب در دسکتاپ است

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو،مدت هاست کاربران دستگاه های اندرویدی و محصولات مجهز به iOS به دارک مود دسترسی دارند اما کمتر شاهد وجود چنین قابلیتی در کامپیوترها و لپ تاپ ها هستیم. اما طبق گزارشی جدید، گوگل در حال آزمایش دارک مود برای جستجوهای وب در دسکتاپ است.

در می امسال میلادی کروم به پرچمی برای نمایش صفحات جستجوی تاریک در اندروید مجهز شد که نتیجه آن شباهت زیادی به تجربه کاربران در زمان استفاده از اپ گوگل سرچ دارد. حالا این غول جستجوی اینترنتی آزمایش تم تاریک را برای جستجوها در دسکتاپ آغاز نموده است.

در این تم، پس زمینه سفید به خاکستری تیره تغییر رنگ می دهد تا با اپ های موبایل مطابقت داشته باشد. در این حالت لوگوی گوگل بجای اینکه چند رنگ باشد، کاملا سفید می گردد، البته رنگ آیکون میکروفن ثابت باقی می ماند. در این حالت طرح کلی خاکستری رنگ بخش جستجو هم تغییر می نماید.

آیکون های رنگی که فیلترهای مختلف را نشان می دهند، در این حالت آبی رنگ می شوند. متن مشکی رنگ در این حالت خاکستری شده و یک سایه متفاوت آبی رنگ برای نام و لینک صفحات مورد استفاده قرار می گیرد. ظاهرا این قابلیت ها در صفحه اصلی Google.com وجود ندارند و همچنین تنظیمات برای غیرفعال کردن این حالت هم در اختیار کاربران قرار نگرفته است.

آزمایش دارک مود برای جستجوهای گوگل در دسکتاپ به صورت گسترده در میان کاربران آغاز نشده و تنها تعداد کمی از آن ها می توانند چنین حالتی را امتحان نمایند. اسکرین شات های منتشر شده مربوط به ویندوز 10 و مرورگرهای کروم و فایرفاکس هستند.

این احتمال وجود دارد که در ماه های آینده شمار بالایی از کاربران به دارک مود جستجوهای گوگل در دسکتاپ دست پیدا نمایند. مک او اس و ویندوز 10 از مدت ها قبل به تم های تاریک مجهز شده اند و کروم از دارک مود بعضی سایت ها پشتیبانی می نماید. با این حال صفحه جستجوی تاریک برای کامپیوترها باعث آسیب کمتر به چشم کاربران در محیط های تاریک و شب می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1551

به "گوگل در حال آزمایش دارک مود برای جستجوهای وب در دسکتاپ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل در حال آزمایش دارک مود برای جستجوهای وب در دسکتاپ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید