گوشی های تاشو و 5G موجب رونق این بازار می شوند

به گزارش آسمان تو، طی سه ماهه سوم سال 2018، حدود 389 میلیون گوشی هوشمند به فروش رفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شاهد فقط 1.4 درصد رشد هستیم. حالا بر اساس گزارشی که شرکت Gartner منتشر نموده، گوشی های تاشو و 5G می توانند موجب رونق بازار گوشی های هوشمند شوند.

گوشی های تاشو و 5G موجب رونق این بازار می شوند

در حال حاضر، بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند به دلیل عدم ارائه ویژگی های هیجان انگیز جدید و دیگر موارد، ترجیح می دهند که مدت بیشتری از گوشی های خود استفاده نمایند. به همین خاطر، شرکتی مانند سامسونگ که همچنان بزرگ ترین سازنده گوشی های هوشمند در دنیا است، با کاهش آمار فروش گوشی های خود روبرو شده است. از زمانی که شرکت Gartner آنالیز آمار فروش گوشی ها را شروع نموده، این کاهش فروش گوشی های سامسونگ بی سابقه بوده است.

اگرچه بیشتر سازندگان تحت تاثیر این وضعیت بازار قرار گرفته اند، اما در این میان هواوی و شیائومی همچنان عملکرد خیلی خوب خود را حفظ نموده اند. طی سه ماهه سوم امسال، این دو برند به ترتیب 43 درصد و 23 درصد رشد داشته اند و بار دیگر صندلی دوم و چهارمی خود را تثبیت نموده اند. اگر این دو برند بتوانند به این رشد ادامه دهند، خیلی زود می توانند دیگر رقبا را کنار بگذارند.

همانطور که اشاره کردیم، کاربران نسبت به گذشته، مدت بسیار بیشتری از گوشی های خود استفاده می نمایند. با توجه به اینکه به زودی گوشی های تاشو و 5G روانه بازار می شوند، کاربران در معرض نوآوری های جذاب تری قرار می گیرند و همین موضوع می تواند منجر به افزایش آمار فروش گوشی ها گردد. تا سال 2020، گفته می گردد حدود 65 میلیون گوشی 5G به فروش خواهد رسید. اما گوشی های تاشو برای اینکه بتوانند مورد توجه عموم کاربران قرار بگیرند، باید زمان بیشتری را سپری نمایند ولی در نهایت احتمالا این نوع گوشی ها هم همه گیر خواهند شد.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 167

به "گوشی های تاشو و 5G موجب رونق این بازار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های تاشو و 5G موجب رونق این بازار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید