گردشگری: نیاگارا، دیدنی ترین آبشار جهان

به گزارش آسمان تو، آبشار نیاگارا بر جهت رودخانه نیاگارا و در پنجاه کیلومتری شمال شهر بوفالو(درغرب ایالت نیویورک) قرار گرفته است. رودخانه نیاگارا از دریاچه ایری سرچشمه می گیرد و آب چهار تا از دریاچه های بزرگ پنجگانه را به دریاچه اونتاریو می رساند. رودخانه نیاگارا در نیمه راه جهت 58 کیلومتری خود از لبه یک صخره بلند به پایین می ریزد.

گردشگری: نیاگارا، دیدنی ترین آبشار جهان

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

در حقیقت آبشار نیاگارا از دو آبشار بزرگ تشکیل می گردد که یکی ازآن دو، آبشار نعل اسبی در کاناداست و دومی آبشار آمریکایی است که در خاک آمریکا واقع شده است. در هر دقیقه نزدیک به 94 درصد از آب رودخانه نیاگارا (در حدود 340 میلیون لیتر آب) از آبشار نعل اسبی به پایین سرازیر می گردد. زمین شناسان آبشار نیاگارا را بسیار جوان می دانند و اظهار می دارند که عمر آبشار نیاگارا از ده هزار یا پانزده هزار سال بیشتر نیست.

در عصر یخبندان، تمام مناطقی که امروزه منطقه نیاگارا نامیده می گردد، از یخچالهای طبیعی پوشیده شده بود. در همان زمانی که یخ ها آغاز به ذوب شدن کردند، دریاچه ای هم تشکیل شد که امروزه آن را دریاچه ایری اسم گذاری کرده اند. آب که از دریاچه ایری سرریز می شد، همچنانکه به سمت شمال حرکت می کرد، راهی پیدا نمود و به صورت یک رودخانه درآمد. رودخانه مزبور در سمت شمال به پیشروی خود ادامه داد و به یک پرتگاه بزرگ سنگی رسید که روی آن را لایه ای از سنگ آهک پوشانده بود و در همین نقطه است که آبشار اصلی نیاگارا به وجود آمد.

از آن موقع تا به حال، نیروی فراوان آب، مقداری از صخره ها را فرسوده ساخته و آبشار را عقب تر برده است. به همین خاطر، آبشار کنونی نیاگارا امروزه تقریبا در حدود یازده کیلومتر از نقطه اولیه اش عقب تر رفته است. نخستین گزارش مربوط به آبشار نیاگارا در سال 1697 میلادی توسط یک مبلغ مذهبی فرانسوی به اسم کشیش لویی هانپن تهیه شد. کشیش لویی هانپن در سال 1678 میلادی، ضمن مسافرتی که همراه با شخصی موسوم به سوردولاسال به دنیای جدید کرد، آبشار مزبور را کشف نمود.

اختصاصی مجله اینترنتی خبرنگاران Bartarinha.ir

منبع: برترین ها
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 564

به "گردشگری: نیاگارا، دیدنی ترین آبشار جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری: نیاگارا، دیدنی ترین آبشار جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید