کشف ذخایر معدنی عمق اقیانوس با پهپاد زیردریایی

به گزارش آسمان تو، بعضی شرکت های فناوری در کوشش هستند با استفاده از پهپادهای زیردریایی منابع معدنی مختلف را در عمق اقیانوس آرام شناسایی و استخراج نمایند.

کشف ذخایر معدنی عمق اقیانوس با پهپاد زیردریایی

در عمق اقیانوس های دنیا سنگ ها و فلزات معدنی مختلفی وجود دارد که به خصوص برای استفاده شرکت های فناوری و تأمین نیازهای آنها به مواد اولیه مفید است، اما دشواری دسترسی و بالا بودن هزینه استخراج موجب شده تا به امروز این منابع دست نخورده باقی بمانند.

بعضی از این منابع مانند فلز کبالت برای فراوری بسیاری از محصولات شرکت هایی همچون اپل و تسلا به کار می فرایند. همچنین ارزش کل منابع طلای موجود در بستر دریاها و اقیانوس ها بیش از 150 تریلیون دلار برآورد می گردد و پهپادها با استخراج این منابع می توانند بخشی از نیازهای صنایع گوناگون به طلا را رفع نمایند.

اگر چه در سال های اخیر قراردادهایی با بعضی شرکت های فناوری برای استخراج منابع معدنی کف اقیانوس ها منعقد شده، اما ورشکستگی اولین شرکتی که به طور جدی برای این کار برنامه ریزی نموده بود موجب شد تا فعالیت هایی از این دست از سال گذشته با وقفه روبرو گردد.

از جمله شرکت هایی که در این زمینه سرمایه گذاری نموده شرکت نروژی کنگزبرگ ماری تایم است که پهپاد زیردریایی آن می تواند تصاویری با دقت بالا از کف اقیانوس ها تهیه کند. این شرکت فعلاً مشغول تصویربرداری از نقاطی است که تصور می نماید در آنها ذخایر معدنی وجود دارد.

بعضی شرکت های عظیم استخراج معدن مانند دیپ گرین آمریکا هم مجوزهایی برای اکتشاف معادن عمق اقیانوس ها کسب نموده اند و قصد دارند ظرف ماه های آینده در این زمینه فعالیت نمایند. دولت آمریکا سال گذشته از تحقیق در خصوص معادن اقیانوسی در مجاورت آب های این کشور در منطقه ای به وسعت 11577246 کیلومتر مربع خبر داده بود. همچنین گروهی از محققان و شرکت های ژاپنی نیز به دنبال نقشه برداری از عمق آب های اقیانوس های مجاور ژاپن تا سال 2030 هستند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1217

به "کشف ذخایر معدنی عمق اقیانوس با پهپاد زیردریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ذخایر معدنی عمق اقیانوس با پهپاد زیردریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید