حملات سایبری یک هزار میلیارد دلار خسارت زدند

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، گزارش جدی اطلس وی پی ان (یک سرویس پروکسی) نشان می دهد در 2020 میلادی جرایم سایبری بیش از یک هزار میلیارد دلار به اقتصاد جهان خسارت زده است.

حملات سایبری یک هزار میلیارد دلار خسارت زدند

چنین رقمی معادل یک درصد کل تولید ناخالص کل کشورهای جهان (GDP) است. طبق یافته های این تحقیق، در سال گذشته میلادی نفوذهای سایبری 945 میلیارد دلار به تولید خالص ملی جهان خسارت زد. علاوه بر آن 145 میلیارد دلار از این شاخص نیز صرف ارتقای امنیت سایبری شد.

در کل هزینه امنیت سایبری در 2020 میلادی 50 درصد نسبت به دوسال قبل (2018) افزایش یافته است. در این میان خسارت های ناشی از نشت های سایبری نسبت 2018 میلادی (522.5 میلیارد دلار) 81 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش با اشاره به تحقیقات شرکت مک آفی (منتشر شده در دسامبر 2020 میلادی) فاش شده، سازمان های مختلف در مقابل مجرمان سایبری آمادگی نداشتند به طوری که یک پنجم (20 درصد) شرکت هایی که در این تحقیق همکاری کردند، هیچ طرحی برای جلوگیری از چنین حملاتی نداشتند.

در کل 19 درصد شرکت ها برنامه هایی برای واکنش به حمله های سایبری در اختیار داشتند اما هیچ طرحی برای جلوگیری از آنها برنامه ریزی نکرده بودند. همچنین یک درصد شرکت ها هیچ گونه استراتژی مخصوص حملات سایبری نداشتند.

در این میان شرکت های ژاپنی در خصوص جلوگیری از جرایم سایبری بدترین شرایط را داشتند به طوری که 4 درصد سازمان های این کشور برای مقابله با چنین چالش هایی برنامه ریزی نکرده بودند.

از سوی دیگر 44 درصد سازمان ها در سراسر جهان برای مقابله و جلوگیری از حملات سایبری کاملاً آمادگی داشتند. 33 درصد کسب وکارها در سطح جهانی فقط استراتژی های پیشگیرانه ایجاد کرده بودند.

گزارش مک آفی با توجه به اطلاعات به دست آمده از 1500 شرکت در ژاپن، استرالیا، آلمان، فرانسه، انگلیس، کانادا و آمریکا تهیه شده است.

ریچل ولش مدیر ارشد عملیاتی اطلس وی پی ان در این باره می نویسد: هیچ سازمانی به طور کامل در برابر جرایم سایبری ایمن نیست و ممکن است عواقب وخیمی داشته باشد. بنابراین اگر شرکتی می خواهد ریسک های سایبری را کاهش دهد باید استراتژی های پیشگیرانه و واکنشی در اختیار داشته باشد. یک برنامه اجرایی مخصوص زمانی که شرکت هک می شود به اندازه ایمن سازی آن در برابر چنین تهدیدهایی اهمیت دارد.

گزارش مذکور درحالی منتشر شده که شرکت ورایزون (اپراتور آمریکایی) با تحلیل بیش از 32 هزار نفوذ سایبری و 4 هزار حمله سایبری تأیید شده در 81 کشور، گفت در سال 2019 انگیزش مجرمان سایبری از اقدامات خود به جای خرابکاری، دستیابی به سود مالی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1705

به "حملات سایبری یک هزار میلیارد دلار خسارت زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات سایبری یک هزار میلیارد دلار خسارت زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید