سارانسک میزبان بازی ایران و پرتغال ، جام جهانی 2018 روسیه

به گزارش آسمان تو، سارانسک در قسمت اروپایی روسیه و شرق مسکو قرار گرفته است و مرکز جمهوری موردوویا و بعلاوه مرکز مالی و مالی آن نیز است. نام سارانسک از رودخانه سارانکا گرفته شده و به شهر آسمان خراش ها نیز معروف است. شهر سارانسک در تاریخ 1641 با ساخت قلعه آرتمار در آن تاسیس می گردد و بیشتر مردم آن ارتودوکس بوده ولی تعدادی مسلمان نیز در این شهر زندگی می نمایند. مردم سارانسک تعصب شدیدی به آداب و رسوم خود داردند و جشن ها و مراسم قوم شناسی را با هدف حفظ هویت ملی، فرهنگ، آداب و رسوم برگزار می نمایند. سارانسک با توجه به موقعیت جغرافیایی و امکانات مناسبی که دارد به عنوان یکی از شهرهای میزبان مسابقات جام جهانی 2018 روسیه انتخاب شده است.

سارانسک میزبان بازی ایران و پرتغال ، جام جهانی 2018 روسیه

جاذبه های گردشگری سارانسک

سارانسک ممکن است شهری کوچک به نظر بیاید ولی شهر اسطوره ها و افسانه ها بوده جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. موزه فرهنگ مردمی موردوویا که سال 1999 افتتاح شد و نقش مهمی را در شناساندن فرهنگ شهر سارانسک به جوانان دارد به همین علت از اهمیت ویژه ای در بین مردم سارانسک برخوردار است. میدان هزاره سارانسک سال 2011 جایگزین استادیوم svetotekhnika میگردد و نماد اصلی آن فواره ستاره موردوویا است. بنای یادبود پاترییارچ نیکون که به افتخار نیکون؛ اسقف ششم مسکو و روسیه در سال 2006 ساخته شد. تندیس خانواده که سال 2008 به وسیله نیکولای فیلاتف در مرکز شهر و نزدیک به کلیسای جامع سنت تئودور ساخته شده است. پارک پوشکین که یکی از زیباترین پارک های سارانسک است و بسیاری مکان های تماشای دیگر که در کنار تماشا مسابقات جام جهانی 2018 شانس بازدید از آنها را نباید از دست داد.

رستوران های سارانسک

با تبدیل شدن سارانسک به یک مقصد گردشگری، امکانات رفاهی این شهر از جمله افزایش رستوران ها و تنوع غذایی آنها باعث جذب بیشتر جهانگرد ها و گردشگران به این شهر شده است که در سفر خود به سارانسک ترجیح می دهند از طعم غذاهای سنتی و محلی لذت ببرند. رستوران مالینا با دکوراسیون متفاوت و منوی متنوع که در آن قسمت مخصوص بچه ها را در نظر گرفته، محبوبیت ویژه ای بین خانواده ها دارد. رستوران Vosmoe Chudo Sveta که در مرکز شهر با معماری باشکوه شوروی سابق ساخته شده است. رستوران Baron Munchausen که با طراحی ویژه خود پذیرای علاقمندان به شکار و طبیعت است. رستوران Mordovskoe Podvore با محیطی سنتی و منویی متنوع از غذاهای محلی سارانسک و با قیمت های مقرون به صرفه خود مکانی مناسب برای جهانگرد ها و مسافرانی است که برای تماشای مساقات جام جهانی 2018 روسیه به این شهر سفر نموده اند.

مراکز خرید سارانسک

شهر سارانسک با اینکه شهری کوچک است اما مراکز خرید و بازارهای محلی زیادی دارد که نشان دهنده فرهنگ مردم سارانسک است و تماشا آنها خالی از لطف نخواهد بود. مرکز خرید پارک شهر سارانسک، مرکز خرید ورسال، ریو، مرکز خرید گلوباس، پلانتا و بسیاری مراکز خرید دیگر که می توان سوغاتی های مخصوص روسی و کالاهای متنوع را در آنها به راحتی پیدا کرد.

فرودگاه سارانسک

سارانسک یکی از شهرهای روسیه است که از ایران به آن پرواز مستقیم انجام نمی گردد بنابراین برای سفر به این شهر ابتدا باید به مسکو رفته سپس با هواپیما، قطار و یا اتوبوس خود را به شهر سارانسک برسانید.

استادیوم سارانسک

  • استادیوم موردوویا آرنا در شهر سارانسک که ساخت آن سال 2010 آغاز شد و برای برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 روسیه سال 2017 افتتاح شد. این استادیوم فقط میزبان چهار بازی در مرحله مقدماتی مسابقات است که مهمترین آنها ملاقات بین تیم های ایران و پرتغال است.

راهنمای سفر به مسکو - جام جهانی 2018 روسیه

استقبال شهر سن پترزبورگ از جام جهانی 2018

شهر کازان میزبان جام جهانی 2018 روسیه

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2340

به "سارانسک میزبان بازی ایران و پرتغال ، جام جهانی 2018 روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سارانسک میزبان بازی ایران و پرتغال ، جام جهانی 2018 روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید