چگونه اکانت فیس بوک را حذف کنیم؟

به گزارش آسمان تو، در دورانی که حتی شبکه های اجتماعی هم تاریخ استفاده دارند، یکی از دغدغه های کاربران این است که پس از مدتی استفاده از آن ها، چطور حساب کاربری خود را حذف یا به اصطلاح عامیانه تر دیلیت اکانت نمایند. به همین علت، در این مطلب قصد داریم حذف یا همان دیلیت اکانت فیس بوک را به شما آموزش بدهیم.

چگونه اکانت فیس بوک را حذف کنیم؟

چرا باید به فکر دیلیت اکانت فیس بوک باشیم؟

واقعیت این است که مدتی است دید عموم مردم به مارک زاکربرگ و کمپانی متا (فیس بوک سابق) تغییر نموده است. رسوایی های امنیتی پیش آمده برای کمپانی فیس بوک و حواشی ایجاد شده برای شخص زاکربرگ، به عنوان موسس و مدیر عامل این کمپانی بزرگ، تا جایی پیش رفت که نام فیس بوک به متا تغییر پیدا کرد تا شاید از بار فشارها کاسته گردد. البته زاکربرگ مدعی است این تغییر برند به علت توجه ویژه این شرکت به متاورس و تغییر تمرکز آن از یک هلدینگ مالک شبکه های اجتماعی به یک شرکت متاورسی است.

متا یا همان فیس بوک سابق، مالک شبکه های اجتماعی و پیغام رسان های مشهور فیس بوک، اینستاگرام، واتساپ و مسنجر است. در این میان، فیس بوک و واتساپ به علت محدودیت امکاناتی که ارائه می نمایند و بعلاوه حواشی مرتبط با نقص امنیتی و نقض حریم خصوصی، بیشتر در معرض انتقاد هستند. فیس بوک روزگاری توانسته بود در اوج ناباوری شبکه اجتماعی محبوب دوران خود، یعنی مای اسپیس را از میدان به در کند، اما اکنون با بدبینی برخی از کاربران نسبت به خود روبرو است و مدیر عاملش هم بر خلاف نام های بزرگ دنیای تکنولوژی، در میان عموم چهره ای خاکستری و مرموز قلمداد می گردد.

علاوه بر این موارد، انتقاد دیگری که به فیس بوک وارد می گردد این است که به تریبونی برای پخش اطلاعات نادرست تبدیل شده و مطالب منتشر شده در آن می تواند باعث گمراه شدن بسیاری از افراد گردد.

شاید برای برخی همین دلایل کافی باشد تا به فکر دیلیت اکانت فیس بوک باشند، اما قطعا این موارد برای برخی دیگر هم اهمیت نخواهد داشت.

آنچه پیش از حذف اکانت باید بدانید

اگر به فکر بستن حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک هستید، با دو گزینه روبرو خواهید بود: غیر فعال کردن (دی اکتیو کردن) حساب و حذف حساب (دیلیت اکانت).

در این مطلب، قصد داریم شما را با فرآیند حذف کامل حساب کاربری، همان گزینه دیلیت اکانت فیس بوک آشنا کنیم. با انتخاب دیلیت اکانت، تمامی پست ها، تصاویر، ویدیوها و صفحاتی که در اختیار داشتید حذف خواهند شد. بعلاوه، دسترسی به پیغام رسان مسنجر دیگر ممکن نخواهد بود و سایر پلتفرم هایی که با حساب فیس بوک خود به آن ها وارد می شدید (مانند اسپاتیفای یا پینترست) باید به وسیله وب سایت هایشان بازیابی شوند.

نحوه دیلیت اکانت فیس بوک

برای این کار ابتدا باید وارد اکانت فیس بوک خود شوید و در صفحه فید، روی فلشی که در گوشه بالا و سمت راست صفحه واقع شده است کلیک کنید.

پس از این کار با منوی تنظیمات حساب روبرو می شوید. از لیست پیش رو گزینه Settings & privacy را انتخاب کنید.

در این بخش گزینه Settings را که با آیکن معروف چرخ دنده نمایش داده شده انتخاب کنید.

در تب ظاهر شده در سمت چپ صفحه، گزینه ای با عنوان Your Facebook information را انتخاب کنید.

پس از ورود به این بهش، در پایین صفحه گزینه ای با عنوان Deactivation and deletion را مشاهده می کنید. روی عبارت View که در مقابل آن واقع شده است کلیک کنید. (در این مرحله می توانید با استفاده از گزینه Download your information یک کپی از داده های خود را دانلود کنید).

پس از ورود به این مرحله، دو گزینه ی Deactivate account و Delete account را مشاهده خواهید کرد که برای حذف کامل اکانت فیس بوک خود باید گزینه دوم را انتخاب کنید.

اگر گزینه اول را انتخاب کنید، اکانت شما به شرایط غیرفعال تغییر خواهد نمود و همچنان می توانید از مسنجر استفاده و در آینده اکانت خود را بازیابی کنید.

با انتخاب گزینه Delete account به بخش جدیدی راهنمایی می شوید که پیش از اتمام فرآیند سه گزینه دی اکتیو کردن حساب، دانلود اطلاعات و انتقال یک کپی از اطلاعات تان را در اختیار شما می گذارد. در پایین این صفحه، گزینه Delete Account وجود دارد که پس از انتخاب آن باید رمز عبور خود را وارد کنید.

پس از وارد کردن رمز عبور، فرآیند دیلیت اکانت فیس بوک با موفقیت انجام خواهد شد و اکانت شما به صورت کامل حذف می گردد.

منبع: Trusted Reviews

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2286

به "چگونه اکانت فیس بوک را حذف کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اکانت فیس بوک را حذف کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید