چرا چین خوردگی نمایشگر در گوشی های تاشو همچنان وجود دارد؟

به گزارش آسمان تو، روز به روز شرکت های بیشتری وارد بازار گوشی های تاشو می شوند و طبیعتا این گوشی ها نسل به نسل بهتر و مجذوب کننده تر می شوند. ولی با وجود تمام پیشرفت های به دست آمده در این حوزه، همچنین در نمایشگر گوشی های تاشو می توانیم چین خوردگی را ببینیم و احساس کنیم. در این میان سوالی که مطرح می شود این است که چرا مهم ترین شرکت های بازار موبایل هنوز پیروز نشده اند مشکل چین خوردگی نمایشگر را برطرف کنند؟ در ادامه به همین موضوع می پردازیم.

چرا چین خوردگی نمایشگر در گوشی های تاشو همچنان وجود دارد؟

چین خوردگی نمایشگر چیست؟

فارغ از اینکه گوشی تاشو موردنظر مبتنی بر مکانیسم افقی یا عمودی، در محلی که نمایشگر تا می شود می توانید تو رفتگی یا چین خوردگی را مشاهده کنید. علاوه بر مشاهده چنین چیزی، زمانی که از نمایشگر بهره می برید و بر روی آن سوایپ می کنید، این چین خوردگی به خوبی احساس می شود. این پدیده محصول جانبی محدودیت های مهندسی فعلی است. این مشکل صرفا از نظر بصری مشکل ایجاد نمی کند بلکه هنگام تماشای فیلم و سریال یا خواندن متن هم می تواند تجربه کاربری را تا حدی مختل کند.

اما اینکه چین خوردگی نمایشگر چقدر مسئله ای بزرگی محسوب می شود، بستگی به کاربر دارد. زیرا برخی کاربران گوشی های تاشو خیلی زود به این پدیده عادت می کنند ولی برخی دیگر اصلا نمی توانند با آن کنار بیایند. در هر صورت واقعیت این است که چین خوردگی نمایشگر، یکی از بزرگ ترین محدودیت های گوشی های تاشو است که می تواند تا حدی جلوی استقبال بیشتر از آن ها را بگیرد.

چرا این مشکل هنوز برطرف نشده است؟

در حال حاضر تولیدکنندگان تلفن های هوشمند در تلاش هستند تا مشکل چین خوردگی نمایشگرهای تاشو را با طراحی لولاهای نو برطرف کنند، اما این چالشی است که هنوز حل نشده است. این محدودیت بیشتر به دلیل موادی است که در نمایشگرهای تاشو استفاده می شود که مثلا می توانیم به شیشه های فوق نازک و پلیمرهای مخصوص به منظور افزایش انعطاف پذیری اشاره کنیم.

ماده ای که بتواند از چین خوردگی جلوگیری کند، باید سخت تر و محکم تر باشد، که طبیعتا چنین ماده ای در صورت تا شدن می شکند. دستیابی به ماده ای که بتواند کاملاً متعادل باشد تا بتواند تا شود و در طول زمان یکپارچگی خود را حفظ کند، یک چالش مهندسی پیچیده است.

عوامل مالی نیز باید در مورد تحقیق و توسعه نمایشگرهای تاشو در نظر گرفته شوند. محدودیت هایی برای افزایش قیمت نهایی وجود دارد، و ویژگی های دیگر مانند عمر باتری و بهبود دوربین نیز در افزایش هزینه ها موثر هستند.

بهبودهای اجرا شده در این زمینه

با وجود اینکه این مشکل همچنان وجود دارد، اما نباید پیشرفت های اجرا شده را هم کتمان کنیم که در ادامه به بخشی از آن ها می پردازیم.

لولای مبتنی بر مکانیسم قطره ای شکل، یک طراحی خاص محسوب می شود که برای تا کردن گوشی از مکانیسم متفاوتی استفاده می کند. به عبارت دیگر لولای قطره ای از دو قطعه اصلی تشکیل شده است: یک قطعه ثابت و یک قطعه متحرک. قطعه ثابت به قاب تلفن متصل است، در حالی که قطعه متحرک به نمایشگر متصل است. هنگامی که نمایشگر تا می شود، به جای شکل معمولی U، به شکل یک قطره آب تا می شود و بخشی از صفحه نمایش را فشرده می کند تا کاملا صاف شود. این طراحی به کاهش تأثیر و شدت چین خوردگی کمک می کند، اما می تواند طراحی را در سایر زمینه ها به خطر اندازد. به عنوان مثال سامسونگ طی بررسی های این طراحی متوجه شد که چنین لولایی قابلیت ضدآب بودن گوشی را از بین می برد.

به غیر از این مکانیسم برای لولا، شرکت های می توانند از مواد بهتری در ساخت گوشی های تاشو استفاده کنند. به عنوان مثال می توانیم به گوشی تاشو آنر مجیک V2 اشاره کنیم که از یک لولای ساخته شده با آلیاژ تیتانیوم بهره می برد که می تواند شدت چین خوردگی را کاهش دهد.

اگرچه این دو مورد به طور کامل منجر به برطرف شدن چین خوردگی نمایشگر نشده است، اما نشان می دهد شرکت ها در حال تلاش گسترده برای حل این مشکل هستند. به طور کلی در دنیای فناوری پیشرفت ها یک شبه به دست نمی آید و شرکت های مختلف بعد از هزینه کردن بودجه های هنگفت و صرف زمان طولانی می توانند بر محدودیت های فنی مختلف غلبه کنند.

چین خوردگی نمایشگر به این زودی ها از بین نمی رود

در نهایت با در نظر گرفتن تمام عواملی که در بروز چین خوردگی نمایشگر تاثیر دارند، باید بگوییم که طی چند سال آینده این مشکل به طور کامل از بین نمی رود ولی در بهترین حالت شدت آن بسیار کمتر می شود تا توجه کمتری را جلب کند.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2459

به "چرا چین خوردگی نمایشگر در گوشی های تاشو همچنان وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا چین خوردگی نمایشگر در گوشی های تاشو همچنان وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید