پوند انگلیس در کف 3 هفته اخیر

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران: احتمال خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا باعث ریزش ارز انگلیسی شد.

پوند انگلیس در کف 3 هفته اخیر

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت طلا؛ در معاملات روز سه شنبه بازارهای ارز، پوند بار دیگر تحت تاثیر وقایع برگزیت نهاده شد و به کمترین سطح خود در طول سه هفته اخیر رسید. پوند که پیش از این نیز حدود دو درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده بود امروز بار دیگر 0.6 درصد از ارزش خود را از دست داد و به 1.2942 دلار رسید تا بیش از پیش از کانال 1.32 دلاری که در ابتدای هفته گذشته بدان دست یافته بود فاصله گیرد.

ارزش پوند پس از آن با ریزش متوالی روبرو شده است که بعضی از خبرگزاری ها و نشریه های انگلیسی به نقل از منابع مطلع از دولت گزارش داده اند که بوریس جانسون، نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار به دنبال پیروزی قاطع خود در برابر حزب کارگر می خواهد موضع سرسختانه تری در قبال اتحادیه اروپا اتخاذ کند و این مساله باعث نگرانی از احتمال خروج سخت انگلیس از اتحادیه ازروپا شده است.

پیش تر مجلس انگلیس با اکثریت آرا به خروج از اتحادیه اروپا تا سی و یکم ژانویه سال اینده (37 روز دیگر) رای داده بود. پیش از آن دولت سه مرتبه با مخالفت مجلس در کسب رای موافق با توافق خروج روبرو شده بود. از سوی دیگر مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس نیز پست خود را ترک نموده و آن را به یکی از معاونین سابق خود سپرده است. کارنی یکی از مخالفین سرسخت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود و رفتنش از بانک مرکزی نگرانی معامله گران نسبت به احتمال خروج بدون توافق یا همراه با دوره گذار طولانی را بیشتر نموده است.

استفان گالو، استراتژیست ارزی در موسسه بی ام او مارکتس گفت: جهت صعودی هفته گذشته با اخبار جدید کاملا معکوس شده است و معامله گران کاملا نسبت به نتایج مذاکرات با اتحادیه اروپا نگرانند.

در برابر سایر ارزهای مهم جهانی نرخ برابری هر پوند معادل 1.1672 یورو، 1.7027 دلار کانادا، 1.2713 فرانک سوئیس و 141.5858 ین ژاپن اعلام شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 746

به "پوند انگلیس در کف 3 هفته اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوند انگلیس در کف 3 هفته اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید