ورود به آموزش های مهارتی نیازمند راهنمایی تحصیلی مناسب است

به گزارش آسمان تو، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: ورود به آموزش های مهارتی نیازمند راهنمایی تحصیلی مناسب در آموزش پرورش خواهد بود.

ورود به آموزش های مهارتی نیازمند راهنمایی تحصیلی مناسب است

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با خبرنگار ، درباره آموزش های مهارتی اظهار کرد: ورود به آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی یک دفعه ای امکان پذیر نیست، بلکه فرایندی را طلبد می نماید که از آغاز یا ورود در سیستم های رسمی یا آموزشی امکان پذیر خواهد بود.

او اضافه نمود: اگر بخواهیم آموزش های فنی و حرفه ای همیشه مورد توجه قرار گیرد و شاهد جذب جوانان بیشتری به آموزش های مهارتی باشیم، این موضوع وابسته به دوره های قبل از خود است، طبیعی است که بخشی از این نگرش ها و علاقه مندی ها به آموزش های فنی و حرفه ای باید در سال های اولیه رشد کودگان قرار گیرد.

صالحی عمران توضیح داد: بخش عمده ای از آموزش های فنی و حرفه ای در خانواده رشد می نماید و بخشی دیگر در آموزش و پرورش عمومی به خصوص 6 سال ابتدایی است که در آن فرهنگ کار و فرهنگ آموزش فنی و حرفه ای خواهد بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: هر کدام از جوانان بعد از فارغ التحصیلی باید وارد حرفه و کار و شغل شوند که در اینصورت ضروری است تا محتوا های درسی، روش های آموزش، فرهنگ مدرسه، روابط موجود در مدرسه بتوانند زمینه، تبلیغات، آموزش ها و گرایش های لازم را در دانش آموزان ایجاد نمایند.

صالحی عمران گفت: این امر و پدیده را شاید به راهنمایی تحصیلی مربوط بدانیم، بنابراین ورود به آموزش عالی و مهارتی نیازمند راهنمایی تحصیلی مناسب در آموزش و پرورش است که بخشی در خانواده و بخشی دیگر در نظام آموزش عمومی بایستی صورت گیرد تا شاهد علاقه جوانان زیادی به آموزش های مهارتی باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: یکی از اقداماتی که در راستای آمایش آموزش عالی مطرح است، رجوع آموزش عالی مهارتی است که می تواند سیستم آموزش عالی کشور را درست کند.

صالحی عمران ادامه داد: حدود 50 درصد دانشگاه های آلمان و 64 درصد دانشگاه ها فنلاند و اتریش و سوئیس مهارتی هستند و بیش از 30 الی 40 درصد دانشجویان را جمعیت آن کشور ها تشکیل می دهند که وارد رشته های مهارتی می شوند.

او گفت: در مورد رشد کمی و کیفی دانشگاه های فنی سعی نموده ایم آن ها را ارتقا دهیم، بیشترین دغدغه ما در درون رشته های دانشگاه هاست و بیش از 800 کد رشته تحصیلی نو را به 181 دانشکده فنی در سراسر کشور اضافه نموده ایم و بعضی ها را حذف نموده ایم. لازم به ذکر است که آموزش فنی و حرفه ای را فرصت تحقق عدالت اجتماعی می دانیم و یکی از مهم ترین آموزش ها در سراسر کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام کرد: فضای مناسبی را برای ادامه تحصیل دانشجویان در دوره های عالی و مهارتی ایجاد نموده ایم که توسعه تغییرات کیفی از مهم ترین تغییرات عمده ما در طول عمر دانشگاه بوده است که در این خصوص اقدامات زیادی انجام داده ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1980

به "ورود به آموزش های مهارتی نیازمند راهنمایی تحصیلی مناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود به آموزش های مهارتی نیازمند راهنمایی تحصیلی مناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید