وارد شدن خسارت 2159 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش آسمان تو، معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از 2159 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان ناشی از حوادث غیر مترقبه از ابتدای سال زراعی 1400-1401 تا کنون وارد شده است.

وارد شدن خسارت 2159 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان غربی

غلامعلی مرادی در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان با بیان این مطلب اظهار کرد: همه ساله به وسیله بلایای طبیعی خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی استان وارد می گردد که در این راستا مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی، آموزش و مطلع سازی کشاورزان در جهت مقابله و نیز کاهش حجم خسارات وارده به این بخش ضروری است.

وی عدم تخصیص به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان را یکی از چالش های مهم موجود بر سر راه توسعه فرهنگ صنعت بیمه کشاورزی در استان مطرح نمود و اضافه کرد: نزدیک 170 میلیارد تومان ازتسهیلات دریافتی سررسید شده بهره برداران بخش کشاورزی آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه از سال 1397 تا 1400، به مدت سه سال استمهال شده است.

مرادی اظهار کرد: از محل تسهیلات بند خ نیز، مبلغ 205میلیارد تومان تسهیلات بانکی مقرون به صرفه قیمت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است که به طور میانگین حداکثر برای هر نفر 20 میلیون تومان تسهیلات بانکی تخصیص یافته است.

وی تاکید نمود: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان مبنی بروزش باد و گردو غبار در طی روز های اینده، از باغداران استان مخصوصا فراوری نمایندگان سیب درختی درخواست می گردد به منظور کاهش خسارت وارده ناشی از ریزش محصول، در امربرداشت محصول تسریع نمایند.

وی بعلاوه توضیح داد: استفاده از تجربیات و اطلاعات فنی و علمی مربوط به بخش کشاورزی و توسعه کشاورزی دانش بنیان برای کاهش مقدار خسارات سالیانه متوجه بخش کشاورزی استان از برنامه ها و اولویت های کاری سازمان جهاد کشاورزی در این راستا است.

معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حمایت از بیمه گزاران، پرداخت غرامت ها و افزایش نفوذ تعداد کارگزاران بیمه با توجه به تعداد بالای بهره بردار بخش کشاورزی در استان، ضروری است افزایش یابد.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی گذشته، 123 هزار هکتار از محصولات زراعی وبیش از 13 هزار هکتار از محصولات باغی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

صادق زاده با بیان اینکه 390هزار و 189 راس دام از دام های استان نیز بیمه شده اند، اضافه کرد: برای افزایش رغبت بیمه گزاران در زیربخش های مختلف مشوق هایی لحاظ شده است که شامل تخفیف های بین پنج تا 50 درصدی است و سعی می گردد مسائل موجود در این بخش مرتفع گردد و برای حمایت از کشاورزان تهاتر نیز در محصولات باغی پیگیری می گردد.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2307

به "وارد شدن خسارت 2159 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وارد شدن خسارت 2159 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید