نگاهی به دریاچه زیبای بلد در کشور اسلوونی

به گزارش آسمان تو، دریاچه بلند یکی از دریاچه های زیبا و پر جاذبه در کشور اسلوونی است که دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی برای علاقه مندان خود می باشد این دریاچه در منطقه کارنیولای شمالی و در شمال غربی اسلوونی واقع شده است که از نواحی اطرافی خود نیز به وسیله کوه های آلپ احاطه گشته است. این دریاچه بسیار زیبا علاوه بر جذابیت هایی که دارد به عنوان یکی از معروف ترین نمادهای اسلوونی نیز شناخته می گردد چشم اندازهای کوهستانی در این منطقه موجب شده است تا هر ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی از زیبایی های آن بازدید نمایند این دریاچه زیبا یکی از مهم ترین منطقه ها توریستی است و در سال های اخیر به یکی از مهم ترین منطقه ها گردشگری جهان تبدیل شده است وجود جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای متنوع در این نواحی از مهم ترین ویژگی های گردشگری برای اینگونه از منطقه ها است.

نگاهی به دریاچه زیبای بلد در کشور اسلوونی

دریاچه بلد را بشناسید:

خیلی از گردشگران این دریاچه را به عنوان یکی از تماشایی ترین منطقه ها در اروپای شرقی می دانند گردشگران زیادی هستند که هر ساله آرزوی بازدید از این دریاچه را دارند و این دریاچه با وجود منظرههای بسیار فوق العاده خود می تواند مورد توجه قرار گیرد طبیعت خارق العاده، منظره ها طبیعی و نفس گیر، جزایر تماشای و … از مهم ترین منظرههای این دریاچه هستند. این جزیره زیبا با وجود آب های فیروزه ای رنگ خود می تواند اشتیاق را در خیلی از علاقه مندان ایجاد کند این دریاچه علاوه بر زیبایی های خود دارای ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز می باشد از مهم ترین ویژگی های این دریاچه می توان به امکانات تفریحی در اطراف آن اشاره کرد. خیلی از گردشگران با قدم زدن در نواحی اطراف و پیاده روی کردن از منظرههای آن لذت می برند از سویی گردشگران دیگری نیز با دوچرخه سواری تجربه های منحصر به فردی کسب می نمایند.

تپه هایی که در این اطراف می بینید دارای منظرههای دل فریبی هستند و قلعه های باستانی بر روی این ارتفاعات نیز می تواند از سوی افراد زیادی مورد توجه باشد با وجود امکانات رفاهی و تفریحی متعددی که برای گردشگران در این منطقه فراهم شده است می توانید جذابیت های زیادی را مشاهده کنید. نشستن روی نیمکت های کناره دریاچه و خیره شدن به منظرههای زیبا، کوه ها، دریاچه ها و … هر یک به نوعی مورد توجه است. شاید تماشا زندگی قوها و اردک های روی آب نیز برای خیلی از افراد جذابیت داشته باشید و مورد توجه قرار گیرد این یعنی زندگی در دریاچه بلد جریان دارد و حال و هوای خوبی را به بازتماشامایندگان خود منتقل می نماید.

شرایط جغرافیایی:

این منطقه از شرایطی جغرافیایی ویژه ای برخوردار است زمستان های این منطقه اغلب سرد هستند و دمای آن نیز بسیار پایین است به طوری که سطح آب های آن یخ می بندد انجام ورزش های زمستانی در این منطقه ها موجب می شوند تا به یکی از مکان های تماشای در اسلوونی تبدیل شوند و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب نمایند. بعضی از سطوح یخ زده در این دریاچه مکان بسیار مناسبی برای اسکی بازی است زیرا دارای شیب های مناسبی می باشند گردشگران زیادی هستند که هر ساله به این منطقه جذب می شوند و از جاذبه های زیبای آن تماشا می نمایند جالب است بدانید که ورزش های اسکی جام جهانی نیز در این آب ها برگزار می شوند و هر ساله نیز گردشگران زیادی برای بازدید از این بازی های راهی اسلوونی می شوند.

جاذبه ها و تفریحات دریاچه:

دریاچه بلد دارای جاذبه های توریستی و تفریحی متعددی است در منطق شمال شرقی این دریاچه آب های گرم وجود دارند که اغلب جوشان هستند دمای آب این دریاچه ها در فصل های تابستان متعادل است و امروزه نیز به علت شرایط مساعدی که دارند محل مناسبی برای برگزاری استخرهای آب گرم می باشند که از نواحی اطرافی نیز به مهم ترین هتل ها متصل می شوند. کوهی که در بالای این دریاچه می بینید دارای منظره بسیار ویژه ای است علاوه بر این جاذبه ها نشستن در کنار دریاچه و لذت بردن از طبیعت و منظره ها اطراف آن نیز موجب می گردد تا روز خوبی را داشته باشید.

تماشای قلعه نیز از دیگر جذابیت هایی است که باید از آن لذت ببرید این قلعه در بالای صخره های منطقه واقع شده است و یکی از قدیمی ترین قلعه ها در این منطقه محسوب می گردد که با بالا رفتن از ارتفاعات آن می توانید منظره ها بسیار زیبایی را مشاهده کنید. جزیره ای که به شکل نمادین در این منطقه وجود دارد آن را به یکی از زیبایی های دریاچه بلد و تماشای های اسلوونی تبدیل نموده است.

منظره ها جنگلی نیز از دیگر زیبایی های مهم در این منطقه برای علاقه مندان خود هستند اغلب گردشگرانی که به این منطقه سفر می نمایند دوست دارند تا در آب های شنا نمایند به ویژه در فصل های گرم سال که شنا کردن در این آب ها بسیار دلچسب است. به طور کلی با گشت و گزار در این جزیره می توانید از زیبایی های زیادی تماشا کنید کلیساهای تاریخی و دیگر بناهایی که در اطراف این منطقه ها به چشم می خورند به نوعی می توانند مورد توجه شما علاقه مندان باشند.

قایق سواری نیز از دیگر امکانات تفریحی در این دریاچه است از دیگر لذت های سفر به این منطقه می توان به منظره ها و منظرههای زیبای شهر در شب هنگام اشاره کرد که برای خیلی ها حیرت آفرین می باشد.

منبع:آرگا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2275

به "نگاهی به دریاچه زیبای بلد در کشور اسلوونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به دریاچه زیبای بلد در کشور اسلوونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید