نخستین سفر فضایی تفریحی اسپیس ایکس چهارشنبه اجرا می گردد

به گزارش آسمان تو، اسپیس ایکس، آماده است تا اولین مأموریت غیرنظامی خود را در هفته جاری به مرحله اجرا بگذارد.

نخستین سفر فضایی تفریحی اسپیس ایکس چهارشنبه اجرا می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از اسپیس ، شرکت اسپیس ایکس بعد از چند پروژه فضایی پیروز و پرتاب کپسول به ایستگاه فضایی بین المللی، آماده است تا اولین مأموریت غیرنظامی خود با نام Inspiration4 را در هفته جاری به مرحله اجرا بگذارد.

4 شهروند عادی به نام های جارد ایزاکمن، هایلی آرسنوکس، کریس سمبورسکی و سیان پروکتور مسافران کپسول دراگون هستند؛ جارد ایزاکمن که یک میلیاردر و کارآفرین حوزه فناوری است فرماندهی مأموریت 4 نفره Inspiration4 را برعهده دارد.

شرکت های رقیب ویرجین گلکتیک و بلو اوریجین هر دو اخیراً اولین ماموریت های خود را در زمینه گردشگری نجومی اجرا نموده اند، اما این دو پرواز برجسته در مقیاس زیر مداری بودند و گردشگران تنها چند دقیقه حضور در فضا را تجربه کردند. پرواز اسپیس ایکس طوری طراحی شده است که چهار مسافر خود را در جایی که هیچ خدمه غیرنظامی قبلاً نرفته است به مدار زمین ببرد.

خدمه فضاپیمای دراگون در این سفر سه روزه هر 90 دقیقه یک بار با سرعت بیش از 27200 کیلومتر در ساعت، یا تقریباً 22 برابر سرعت صوت، دور کره زمین می چرخند؛ ارتفاع مورد نظر 575 کیلومتر است که فراتر از مدارهای ایستگاه فضایی بین المللی یا حتی تلسکوپ فضایی هابل است.

این پرتاب قرار است روز چهارشنبه 15 سپتامبر (26 شهریور) عملیاتی گردد؛ پرتاب ساعت 12 صبح به وقت جهانی (4:30 صبح به وقت ایران) انجام می گردد و موشک حامل فضانوردان از سکوی پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی متعلق به ناسا، راهی فضا خواهد شد.

انتهای پیغام/

https://www.space.com/news/live/spacex-inspiration4-updates

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1959

به "نخستین سفر فضایی تفریحی اسپیس ایکس چهارشنبه اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سفر فضایی تفریحی اسپیس ایکس چهارشنبه اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید