ناسا شاکی خصوصی دارد، یک خانواده آمریکایی!

به گزارش آسمان تو، ساکنان خانه ای در فلوریدا که سقفش با زباله فضایی سوراخ شده، از ناسا شکایت و درخواست غرامت بیش از 80 هزار دلاری نموده اند.

ناسا شاکی خصوصی دارد، یک خانواده آمریکایی!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، براساس گزارش دیجیاتو، اسفندماه سال جاری زباله ای فضایی به سقف خانه ای در فلوریدا برخورد و آن را سوراخ کرد. حالا این خانواده آمریکایی از ناسا شکایت نموده و درخواست غرامت بیش از 80 هزار دلاری دارد.

در تاریخ 18 اسفندماه (8 مارس)، جسمی با وزن حدود 700 گرم به سقف خانه ای در فلوریدا برخورد و آن را سوراخ کرد.

ناسا بعداً تأیید کرد که این جسم بخشی از پالت بار باتری های استفاده شده ای بوده که در سال 2021 به عنوان زباله از ایستگاه فضایی بین المللی رها شده است.

شکایت 80 هزار دلاری از ناسا به خاطر سقوط زباله فضایی روی سقف خانه ای در فلوریدا

همانطور که گفته شد این خانواده آمریکایی ادعای خسارت بیش از 80 هزار دلار از ناسا نموده اند. دلیل این درخواست اصابت یک تکه کوچک از زباله های فضایی ISS به سقف خانه آن ها در فلوریدا است.

شرکت حقوقی Cranfill Sumner که موضوع را دنبال می نماید می گوید مشکل زباله های فضایی به موازات افزایش ترافیک فضایی جدی تر شده است و پاسخ ناسا می تواند الگویی برای نحوه رسیدگی به دعاوی آینده باشد.

بخشی از این زباله فضایی، به جای اینکه به طور کامل قبل از سقوط به زمین سوخته گردد، هنگام ورود مجدد به جو به جای مانده است. پسر این خانواده در لحظه برخورد در خانه بوده است. طبق گفته شرکت حقوقی، ناسا شش ماه فرصت دارد به این موضوع رسیدگی کند. این شرکت حقوقی می گوید: موکلان من در پی جبران خسارت واردشده بر آن ها از جمله استرس و تأثیر این رویداد بر زندگی شان هستند.

بعلاوه این شرکت حقوقی می گوید: آن ها شاد هستند که هیچکس در این حادثه آسیب جسمی ندیده است. اما ممکن بود چنین وضعیتی پیش بیاید و می توانست فاجعه بار باشد. حتی این حادثه می تواند آسیب جدی یا مرگ به همراه داشته باشد.

ناسا هنوز در خصوص این موضوع اظهارنظر ننموده است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 تیر 1403 بروزرسانی: 4 تیر 1403 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2481

به "ناسا شاکی خصوصی دارد، یک خانواده آمریکایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا شاکی خصوصی دارد، یک خانواده آمریکایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید