میالژیا یا درد عضلانی چرا اتفاق می افتد؟

به گزارش آسمان تو، از آنجا که ماهیچه ها مسؤول ایجاد حرکت در مفاصل مختلف بدن هستند، در صورت بروز اختلال در عملکردشان باعث ایجاد انقباض و حرکت دردناک می شوند و حتی ممکن است باعث محدودیت حرکت در بعضی مفاصل بدن شوند. همچنین لمس ماهیچه درگیر می تواند با درد و حساسیت همراه باشد.

میالژیا یا درد عضلانی چرا اتفاق می افتد؟

گاهی وقتی یک عضله را لمس می کنیم، سفتی غیرطبیعی را خواهیم یافت که می تواند نشان از فعالیت زیاد آن باشد و همین عامل درد و شکایت بیمار است.

این فعالیت بیش ازحد می تواند به علت بلندکردن بارسنگین، کارکردن طولانی مدت با گوشی های تلفن همراه، استرس و فشار روحی، روانی یا نشستن طولانی و رانندگی باشد.

گاهی در لمس عمقی تر برجستگی هایی در عضلات احساس می گردد که نقاط ماشه ای نام دارند و به علت فعالیت زیاد عضلات به صورت مزمن و طولانی بعضی فیبرهای ماهیچه سفت می شوند و عملکرد عضله را دچار اختلال نموده و دردهای عضلانی در ناحیه یا منتشر در نواحی دیگر بدن ایجاد می نمایند.

این دردهای منتشر شده ناشی از نقاط ماشه ای گاهی مثلا در عضلات گردن که در قفسه سینه و بازو و دست تیر می کشند ممکن است با دردهای ناشی از مسائل قلبی-عروقی اشتباه گردد.

بیماری هایی مثل فیبرومیالژیا، اختلالات عملکرد تیروئید، بیماری های روماتیسمی، بعضی بیماری های ویروسی مانند آنفلوآنزا و کووید 19 و استفاده از بعضی داروها مانند داروهای کنترل نماینده چربی خون هم می توانند درد عضلانی یا میالژیا ایجاد نمایند که هر کدام از اینها درمان متفاوتی دارد و فیزیوتراپیست ها با روش های مختلف مانند آزادسازی دستی گره های عضلانی، سوزن زدن، سوزن درمانی با تحریک الکتریکی، آرام سازی عضله با روش های مختلف درمانی، ماساژ یخ، گرمادرمانی سطحی و عمقی و طب فشاری می توانند باعث بهبود آنها شوند.

تمرین درمانی هم از روش های مؤثر دیگری است که در فیزیوتراپی برای درمان درد ماهیچه به کار برده می گردد.

دکتر پرهام پارسانژاد - فیزیوتراپیست / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1751

به "میالژیا یا درد عضلانی چرا اتفاق می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میالژیا یا درد عضلانی چرا اتفاق می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید