مجسمه های سنگی 2600 ساله یک تمدن باستانی گمشده در اسپانیا کشف شد

به گزارش آسمان تو، ایلنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر شده، مجسمه های سنگی 2600 ساله یک تمدن باستانی گمشده در اسپانیا کشف شد.

مجسمه های سنگی 2600 ساله یک تمدن باستانی گمشده در اسپانیا کشف شد

باستان شناسان در اسپانیا پنج مجسمه انسان در مقدار واقعی را کشف کردند که می تواند اولین تصویر شناخته شده انسان از تمدن گمشده تارتسوس باشد، مردمی که تمدنی باستانی را تشکیل دادند که بیش از 2500 سال پیش ناپدید شد.

این صورت های سنگی کنده کاری شده داخل یک گودال مهر و موم شده در معبدی خشتی در یک مکان باستانی تارتسی در جنوب اسپانیا پنهان شده بودند. قدمت این مجسمه ها به قرن پنجم قبل از میلاد باز می گردد. براساس بیانیه باستان شناسان، این قطعات در میان استخوان های حیوانات عمدتا استخوان اسب ها پراکنده شده اند که احتمالا نشان از قربانی های دسته جمعی دارد.

البته به گفته باستان شناسان شورای ملی تحقیقات اسپانیا (CSIC) این مجسمه ها می توانند نشانه ای از تمدن باستانی داشته باشد که خدایان را در قالب مجسمه می پرستیدند.

از میان نقش برجسته های موجود، دو نقش تقریبا کامل هستند و احتمالاً خدایان زن را با گوشواره طلا به تصویر می کشند که می تواند نشانه ای از مهارت های زرگری مردم عصر برنز داشته باشد. با این وجود، باستان شناسان تنها قطعاتی از سه نقش برجسته دیگر را پیدا کردند. یکی از این مجسمه ها جنگجویی با کلاه خود را نشان می دهد.

اگرچه تارتسوس ها سابقه باستان شناسی زیادی به جا نگذاشتند، باستان شناسان می دانند که در طلاسازی مهارت داشتند. به عنوان مثال، قطعات طلا شبیه به گوشواره های برجسته در دو مکان نزدیک تارتسی، Cancho Roano و La Mata کشف شده است. بنابر تحقیقاتی گفته می گردد که در این محل آتش سوزی رخ داد اما چگونگی و زمان وقوع آن همچنان یک راز است.

منبع: همگردی
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2405

به "مجسمه های سنگی 2600 ساله یک تمدن باستانی گمشده در اسپانیا کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه های سنگی 2600 ساله یک تمدن باستانی گمشده در اسپانیا کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید