دو شگفتی معماری در بارسلونا

به گزارش آسمان تو، بارسلونا یکی از زیباترین شهرهایاروپا است. با خبرنگاران همراه باشید تا با دو شگفتی معماری در بارسلونا آشنا شوید.

دو شگفتی معماری در بارسلونا

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

بارسلونا پایتخت حیرت آور کاتالونیا، شهری زیبا و بسیار متنوع در اسپانیا بوده و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران در اروپا با میراث فرهنگی غنی، شگفتی های معماری بنام و دارای چندین جاذبه غیر قابل باور در جهان است. سال ها پیش گردشگران کمی به این شهر زیبا و دوست داشتنی به عنوان مکانی جذاب برای تعطیلات و مسافرت های ماجراجویانه فکر می کردند. اما اکنون همه چیز به بهترین شکل برای این شهر عوض شده و میلیون ها توریست سالانه از بارسلونا دیدن می نمایند و این امر سبب شده که این شهر از لحاظ بیشترین تعداد توریست در صندلی چهارم قرار گیرد.

از مهم ترین ویژگی های این شهر این است که طراحی های ساختاری دوره های مختلف را در که بعضی از بناهای ظاهری شهر از جمله کلیسای Sagrada Familia و کلیسای جامع Tibidabo به وضوح دیده می گردد را ترکیب می نماید که امروز درمورد آن ها صحبت می کنیم.

در میان لیست مکان هایی از بارسلونا که بیشترین جذب توریست را دارند، بالاترین صندلی مربوط به کلیسای باشکوه La Sagrada Familia است که توسط آنتونی گودی، یعنی معروف ترین آرشیتکت های بارسلونا در حدود صدسال قبل طراحی شده و تنها کلیسای جامع در جهان است که هنوز در حال ساخت است. در سال 1822 بود که سنگ بنای اصلی آن گذاشته شد و امید است که این کلیسای جامع در سال 2026 و در صدمین سالگرد گودی (سال وفات: 1926) به خاتمه برسد. کلیسای Sagrada Familia در طول جنگ داخلی اسپانیا که کلیساهای بسیاری سوزانده شدند، دچار آسیب نشد و به همین دلیل است که از آن به عنوان سمبل شهر بارسلونا یاد می گردد. کلیسا سه نما و هر نما %Bxh) ایوان دارد. چهار برج و روی هر یک نمایی با دوازده فرشته که ارتفاع این برج ها به 90 تا 120 متر می رسد. در خاتمه این کلیسا جمعا 18 برج خواهد داشت.

با وجود اینکه بنای باعظمت و پرشکوه Sagrada Familia بنایی است که ساخت آن هنوز به خاتمه نرسیده اما یکی از بناهایی است که بیشترین میزان جذب توریست در بارسلون را دارد. مردم می توانند از حفره ای که گودی در آن دفن شده است و همچنین اطراف کلیسا و سالن بزرگ مرکزی با ستون های غول پیکر و درخت مانند و طاق بی نظیر آن و همچنین برج های شگفت انگیز آن دیدن نمایند. با استفاده از آسانسور و مدتی پیاده روی به نوک برج می رسید که نمای شگفت انگیزی ورای بارسلونا مقابل دیدگان شما قرار می دهد. در سال 2012، نمای داخلی پر زرق وبرق این کلیسا تکمیل شد و اکنون رو به عموم باز است. ساعت های بازدید در ماه های اکتبر تا مارس از ساعت 9 تا 18 و در ماه های آوریل تا سپتامبر از ساعت 9 تا 8 شب است. ساعت بازدید در روزهای یکم تا ششم ژانویه از ساعت 9 تا 14 است و ورودی آن 13 یورو است.

دیگر شگفتی معماری ارزشمند و زیبا در بارسلونا کلیسای جامع زیبای قلب مقدس (Tibidabo Cathedral del Sagrad Cor) است که از بالاترین نقطه اش یعنی کوه Tibidabo روی شهر به نظر می رسد. واقع در ارتفاع بیش از 500 متر، کلیسا بین سال های 1902 تا 1961 پس از انتخاب طراحی صورت گرفته توسط EnricSagnier I Villavecchia ساخته شد. نوع معماری این کلیسا را می توان ترکیبی از عوامل مدرن و سبک نوستالژیک دانست. این کلیسا را می توان از نظر تعداد زیاد توریست شبیه به قصر سلطنتی de Sacre-Coeur در پاریس یا the SacroCuore di Gesu در رم دانست.

ویژگی های شاخص این کلیسا عبارتند از: ورودی اصلی به دخمه ای که مجسمه های Eusebio Arnau در آن قرار گرفته است، سالن داخلی مرکزی با سه منظره، کلیسای کوچک ستایش ابدی (Perpetual Adoration) در کنار نقاشی شام آخر ال فرسکو (al fresco)، آرمیتاژ که در سال 1886 ساخته شده، تصویری از سنت مایکل که در سنگ اصلی در مرکزی نما ساخته شده و دوازده فرشته که با یک راه پله داخلی در برج مرکزی قابل دسترسی هستند که مباهات مجسمه های سنگی ساخته شده توسط خوزه میرت (Jose Miret) هستند.

ورود به کلیسا رایگان است اما با پرداخت 2 یورو با آسانسور می توانید به اولین پلتفرم (سکو) برای تماشای نمای بیرون بروید. اگر از ارتفاع نمی ترسید یقینا به طبقات بالای کلیسا که 548 متر بالاتر از سطح دریاست بروید و از منظره خیره نماینده شهر و اطراف آن لذت ببرید. شب هنگام کلیسا به طور شگفت انگیزی روشن شده و تقریبا از هر گوشه شهر دیده می گردد.

منبع: کجارو / travelvivi.com
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 854

به "دو شگفتی معماری در بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو شگفتی معماری در بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید