فرودگاه فلورانس؛ ایتالیا

به گزارش آسمان تو، فرودگاه فلورانس یکی از مهم ترین فرودگاه های منطقه توسکانی است که سالانه بیش از 2 میلیون مسافر را جابه جا می نماید.

فرودگاه فلورانس؛ ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

فلورانس، خاستگاه رنسانس ایتالیایی، یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان و پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا است که در کلانشهر فلورانس واقع شده است. این شهر اروپایی حدود 382 هزار نفر جمعیت دارد که در مساحت 102 کیلومتر مربعی آن ساکن هستند و همین موضوع آن را به پرجمعیت ترین شهر توسکانی تبدیل نموده است. زبان مردم، ایتالیایی و پول رسمی، یورو است.

معرفی فرودگاه

سابقه هوایی فلورانس به سال 1910 برمی گردد. در ابتدا برای اهداف نظامی از فرودگاه فلورانس استفاده می شد، اما بعد از اتمام جنگ تغییر کاربری داد. زمین سابق فرودگاه به دلیل گسترش شهرنشینی در سال 1928 به خارج از شهر منتقل شد. در دهه 1940 این فرودگاه پذیرای اولین پرواز مسافری خود بود. سال ها بعد فرودگاه فلورانس به افتخار طراح و تاجر معروف ایتالیایی، آمریگو وسپوچی (Amerigo Vespucci) نام گذاری شد. محل کنونی فرودگاه فلورانس در شمال غرب شهر واقع شده است. فلورانس فرودگاه کوچک اما مهمی است که سالانه حدود 2.5 میلیون مسافر را از سراسر جهان جابه جا می نماید.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: FLR
  • کد ایکائو: LIRQ
  • ارتفاع از سطح دریا: 42 متر
  • فاصله هوایی تا تهران: 3534 کیلومتر، بسته به شرایط پرواز حدود 10 ساعت

پایانه ها

فرودگاه فلورانس دارای دو پایانه برای پرواز های خروجی و ورودی است. از امکانات این پایانه ها می توان به تبدیل ارز، دستگاه خودپرداز (ATM)، کافه و رستوران، فروشگاه های مختلف، خدمات یاری های اولیه و اینترنت وای فای رایگان اشاره نمود. همچنین فرودگاه فلورانس دارای خدمات ویژه برای معلولان از جمله ویلچر، خدمات درمانی مخصوص، سرویس بهداشتی مخصوص و پارکینگ اختصاصی است.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه فلورانس در فاصله 6 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است.

راه های دسترسی

اتوبوس های فلورانس یکی از متداول ترین و به صرفه ترین راه های دسترسی به فرودگاه است. اتوبوس ها هر 30 دقیقه بین ساعت 5 صبح تا 1 بامداد فرودگاه را به مقصد مرکز شهر ترک می نمایند. زمان طی شدن مسافت فرودگاه تا مرکز شهر نیز 20 دقیقه است. بلیت اتوبوس را می توان داخل اتوبوس تهیه کرد یا از باجه های داخل پایانه خریداری کرد. هزینه بلیت یک سفره اتوبوس برای بزرگسالان 6 یورو و دو سفره 10 یورو است.

تاکسی ها نیز همیشه در مقابل در پایانه قرار دارند. زمان رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه 15 دقیقه است و کرایه تاکسی از 22 یورو آغاز می گردد. کرایه این سفر در شب 25 یورو است و به ازای هر چمدان یا وسیله، یک یورو به کرایه اضافه می گردد.

اطلاعات پرواز

در حال حاضر پرواز مستقیم تهران-فلورانس صورت نمی گیرد.

منبع: کجارو / sleepinginairports.net / worldtravelguide.net / en.wikipedia.org
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 680

به "فرودگاه فلورانس؛ ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه فلورانس؛ ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید