طریقه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول ! (تور استانبول)

به گزارش آسمان تو، اگر در زمان سفر به ترکیه به خصوص استانبول، هتلی که از قبل رزرو نموده اید، امکانات و وسایل نقلیه مورد احتیاج شما را فراهم ننموده باشد، باعث می گردد که دچار دردسر شوید، چرا که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در فرودگاه آتاتورک استانبول احتیاج به شناخت و آشنایی کاملی دارد. در فرودگاه بین المللی آتاتورک، انواع مختلفی از سیستم های حمل و نقل وجود دارد که امکان رفتن به تمامی قسمت های استانبول مثل منطقه ها توریستی و پر بازدید از جمله محله سلطان احمد (Sultanahmet) یا خیابان بی اوغلو (Beyoğlu)، بین محلات تکسیم (Taksim) و جهانگیر (Cihangir) و تقریبا تمامی هتل های استانبول را فراهم می نماید. با خبرنگاران همراه باشید.

طریقه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول ! (تور استانبول)

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

هدایت های عمومی

همراه داشتن مقداری لیر نو ترکیه به صورت نقد

درصورتی که قبل از رسیدن به ترکیه نتوانسته اید، پول خود را به پول رایج ترکیه تبدیل کنید، در این صورت می توانید در صرافی هایی که در فرودگاه آتاتورک وجود دارند، این کار را انجام دهید، چرا که هیچ یک از سیستم های حمل و نقلی که در ادامه بطور مفصل به آنها پرداخته می شود، از جمله کارت اعتباری، پول خارجی یا لیر قدیمی را نمی پذیرند و باید در هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی، قدری اسکناس 5، 10، 20 و حدبیشتر 50 لیری به همراه داشته خود داشته باشید.

آدرس هتل های استانبول

در سفر به استانبول، حتما بایستی آدرس هتل های استانبول را به طور دقیق و با شماره تماس به همراه داشته باشید یا در جایی بطور کامل آن را یادداشت کنید، چرا که هتل های استانبول، تعداد بسیار زیادی دارند، به گونه ایی که حتی مردم خود شهر و حتی رانندگان تاکسی ها، همه هتل های شهر را نمی شناسند و گاها در استانبول، راننده تاکسی ها برای پیدان کردن آدرس هتل، یا با هتل محل اقامت شما تماس می گیرند و یا آن که از افراد دیگر سوال می نمایند که البته اصلا نگران نباشید و به خود استرسی راه ندهید، چرا که بالاخره شما را به مقصدتان می رسانند. رایج ترین وسیله نقلیه موجود در فرودگاه آتاتورک، تاکسی است که به صورت دسته جمعی (نهایتا تا 4 نفر) اجاره داده می شود و هزینه آن با اتوبوس های ویژه فرودگاه برابر است. در فرودگاه به مسافربرهای شخصی اصلا توجهی نکنید، چرا که می توانید با خارج شدن از فرودگاه، یکی از تاکسی های رسمی فرودگاه را که در مقابل آن به خط شده اند بگیرید. این تاکسی های فرودگاه از شما 40 لیر دریافت می نمایند و بدون در نظر گرفتن ترافیک (احتمالی)، شما را به محله سلطان احمد می برند و اگر بخواهید به محله تکسیم بروید، تنها چند دقیقه طول می کشد و 50 لیر از شما دریافت می نمایند، البته شما می توانید کرایه تاکسی ها را به صورت آنلاین نیز مشاهده کنید.

اتوبوس های سریع السیر فرودگاه یا سرویس هاواتاش (Havataş)

شما می توانید به جای تاکسی و سایر وسایل حمل و نقل عمومی از اتوبوس های سریع السیر هاواتاش که در ردیف دوم در روبروی فرودگاه آتاتورک ایستاده اند و زیر نظر شهرداری استانبول قرار دارند، نیز بهره ببرید. اتوبوس های هاواتاش به فاصله زمانی نیم ساعت یکبار حرکت می نمایند و ساعت کاری آنها از 4 صبح تا 1 شب می باشد و آخرین ایستگاه آنها نرسیده به میدان تکسیم و رو به روی هتل پوینت (Point) است. این اتوبوس ها به ازای هر یک نفر، 14 لیر به جز کرایه بار، دریافت می نمایند و با توجه به ترافیک موجود در طی مدت 40 دقیقه، شما را به مقصد می رسانند. توجه کنید که اگر هتل شما در محله سلطان احمد واقع شده است و بخواهید با اتوبوس های سریع السیر هاواتاش بروید، باید بدانید که این اتوبوس ها به این محله نمی روند و شما باید ادامه مسیرتان را با وسیله دیگری بروید، البته گفتنی است که ایستگاه این اتوبوس ها خیلی از میدان تکسیم دور نیست و شما می توانید این مسیر را پیاده بروید. شما می توانید از دو طریق به محله سلطان احمد بروید، اول این که از اتوبوس فرودگاه در ایستگاه آکسارای (Aksaray) پیاده شوید و ادامه مسیرتان را با تاکسی شهری بروید و یا این که با استفاده از قطار شهری شماره 1 از میدان تکسیم به کاباتاش (Kabataş) بروید و در آن جا با استفاده از تراموای شماره 1 کاباتاش به باگ چیلار (Bağcılar) رفته و در ایستگاه محله سلطان احمد پیاده شوید.

وسایل حمل و نقل عمومی استانبول

شما برای جا به جایی در استانبول، یک انتخاب دیگر نیز دارید و آن هم وسایل نقلیه عمومی هستند که البته از نظر کیفیتی به پای مواردی که قبلا گفته شد، نمی رسند و با وجود اینکه این وسایل حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه قیمت تر از سایر موارد هستند، اما استفاده از آنها مسائل خاص خود را دارد، مثلا شما مجبورید که چندین مرتبه از پله های بلند و طولانی، بالا و پایین بروید و وسیله نقلیه خود را مدام عوض کنید، بنابراین شما زمانی می توانید از این وسایل نقلیه عمومی بهره ببرید که بار و بنه کمی به همراه خود داشته باشید. هم چنین ساعت کاری این وسایل نقلیه عمومی از 6 صبح تا 12 شب می باشد. کرایه وسایل نقلیه عمومی در استانبول به ازای هر نفر 1.5 لیر می باشد که به صورت بلیت یا استانبول کارت (Istanbul Kart) پرداخت می شود. در صورتی که هتل شما در محله سلطان احمد است، ابتدا باید در ایستگاه زیر زمینی فرودگاه آتاتورک، سوار متروی مسیر زیتین بورنو (Zeytinburnu) شوید. در مرحله دوم باید سوار تراموای شماره 1 باگ چیلار به کاباتاش بشوید و در ایستگاه مورد نظر پیاده شوید، اما اگر هتل محل اقامت شما در محله تکسیم است، باید در آخرین ایستگاه (همان ایستگاه کاباتاش) پیاده شوید و با استفاده قطار شهری شماره 1 کاباتاش به تکسیم، به میدان تکسیم بروید.

خدمات حمل و نقل اختصاصی هتل های استانبول

در صورتی که از نظر مالی مسئله ای ندارید، پیشنهاد می شود که از خدمات حمل و نقل اختصاصی خود هتل ها بهره ببرید، چرا که بیشتر هتل ها خدمات اختصاصی در اختیار مشتریان خود قرار می دهند که قاعدتا با توجه لوکس بودن و راحتی کار، رایگان نبوده و نسبت به کلیه موارد گفته شده، گران تر تمام می شود، اما برترین و راحت ترین راه ممکن می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2365

به "طریقه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول ! (تور استانبول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طریقه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول ! (تور استانبول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید