شیائومی کامپیوتر کوچکی رونمایی کرد که فقط 250 گرم وزن دارد

به گزارش آسمان تو، شرکت شیائومی ساعاتی قبل از یک کامپیوتر کوچک (mini PC) 250 گرمی به نام Ningmei Mini Computer CR80 رونمایی کرد که می تواند به مانیتور، کیبورد و ماوس وصل گردد. چنین کامپیوترهایی عمدتا توان سخت افزاری زیادی ارائه نمی دهند و این کامپیوتر هم از این نظر حرف زیادی برای گفتن ندارد. به همین دلیل کاربرانی که کارهای چندان سنگینی با سیستم خود انجام نمی دهند، می توانند از این کامپیوتر کوچک و جمع وجور بهره ببرند.

شیائومی کامپیوتر کوچکی رونمایی کرد که فقط 250 گرم وزن دارد

طبق اعلام شیائومی، طول و عرض این دستگاه فقط 12 سانتی متر است و ضخامت آن به 2.5 سانتی متر می رسد. به لطف وزن 250 گرمی، از این نظر تفاوت زیادی نسبت به گوشی های هوشمند ندارد و کاربران می توانند به راحتی آن را حمل نمایند. قلب تپنده این دستگاه پردازنده 4 هسته ای N5105 اینتل است که از 4 رشته بهره می برد و می تواند حداکثر سرعت 2.9 گیگاهرتز را به ارمغان بیاورد. بعلاوه باید به وجود 4 مگابایت کش L3 هم در این پردازنده اشاره کنیم. گفته می گردد مصرف انرژی این کامپیوتر فقط 10 وات است.

شیائومی برای این کامپیوتر از رم DDR4 و حافظه SSD پرسرعت M.2 استفاده نموده است که کاربران می توانند حداکثر ظرفیت آن را به 512 گیگابایت برسانند. حافظه های M.2 معمولا کمی بلندتر و باریک تر از حافظه های SSD استاندارد هستند و نسبت به آن ها سرعت بیشتری را ارائه می دهند. در کنار اتصال به مانیتور، این دستگاه به راحتی به تلویزیون، پروژکتور و دیگر محصولات این چنینی متصل می گردد تا کاربران در شرایط مختلف قادر به استفاده از آن باشند.

در زمینه ارتباطات هم کارت شبکه بی سیم AC7265 اینتل استفاده شده که از ارتباط وای فای دو بانده 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید. ضمناً نباید وجود ماژول بلوتوث را از قلم بیندازیم که برای کارهای مختلف می توان از این مشخصه استفاده کرد. برای افرادی که با این نوع کامپیوترها آشنا نیستند، باید بگوییم که برخلاف سیستم های دسکتاپ، ارتقای بسیاری از قطعات آن ها غیرممکن است.

در این میان، مینی پی سی ها معمولا طوری ساخته می شوند که کاربران به راحتی بتوانند رم و حافظه داخلی را تعویض نمایند. بعضی از این کامپیوترها دو اسلات برای رم دارند و بعضی فقط از یک اسلات بهره می برند. در این زمینه شیائومی اطلاعاتی ارائه نداده ولی با توجه به قیمت بسیار پایین و مشخصات سخت افزاری این دستگاه، احتمالا با فقط یک اسلات سروکار داریم.

با توجه به ضعیف بودن سخت افزار بسیاری از این نوع کامپیوترها، بعضی کاربران ترجیح می دهند به جای ویندوز از لینوکس استفاده نمایند که برای کامپیوترهای ضعیف گزینه ایدئالی محسوب می شوند.

شیائومی اعلام نموده که مدل مبتنی بر 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه این کامپیوتر با قیمت 172 دلار راهی بازار می گردد و کاربران برای خرید 8/256 گیگابایتی هم باید قیمت 204 دلار بپردازند. البته این قیمت ها مربوط به بازار چین هستند و در خصوص تاریخ عرضه این محصول برای بازارهای جهانی هنوز چیزی اعلام نشده است.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2198

به "شیائومی کامپیوتر کوچکی رونمایی کرد که فقط 250 گرم وزن دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی کامپیوتر کوچکی رونمایی کرد که فقط 250 گرم وزن دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید