شفر مسائل را دور می زند: شاید با چند تغییر

به گزارش آسمان تو، این روزها همه محمد دانشگر را مقصر اصلی بازی با السد می دانند و به همین دلیل دانشگر به نیمکت استقلال برمی شود.

شفر مسائل را دور می زند: شاید با چند تغییر

به گزارش خبرنگاران ، محمد دانشگر این روزها متهم ردیف اول است، مدافع وسط استقلال بعد از بازی با السد تحت فشار شدید نقدها بود و شاید اگر شفر زود به دادش نمی رسید و از او دفاع نمی کرد، معلوم نبود چه حال و روزی پیدا می کرد. نتیجه دور از ذهن مقابل حریف قطری در حالی رقم خورد که استقلال می توانست با دریافت نتیجه مساوی همه چیز را به سود خود تمام کند و با خیال راحت عازم قطر گردد، در روزی هم که همه بد بودند پیدا کردن مقصر می توانست این بار روحی را از روی دوش دیگر بازیکنان بردارد و درست رفتند سراغ بازیکنی که تصور می شد اگر گاف نمی داد حریف قطری با دست پر از ایران نمی رفت. همه چیز اما این روزها به شکلی برای استقلال پیچیده گردیده است و هیچ کس امیدی به صعود این تیم ندارد.

اما این روزها از دفاع وسط استقلال چهره ای ساخته گردیده که همه او را مقصر می دانند بعید نیست که دانشگر در بازی با السد نیمکت نشین گردد. یعنی تمام شواهد اینطور نشان می دهد که شفر برای این بازیکن به دنبال جانشین است. مرور اتفاقات بازی با السد یک ابهام را برای فوتبالی ها به وجود آورد و این ابهام در مورد منتظری و دانشگر بود. خیلی ها این دو بازیکن را به یک اندازه مقصر می دانستند و تعدادی هم فقط انگشت انتقاد روی نام دانشگر گذاشتند. طبیعی است که در چنین شرایطی حساسیت روی نام او زیاد است. به همین دلیل روز گذشته به سراغ این مدافع جوان رفتیم. به هر حال او می تواند چهره ویژه این روزهای استقلال باشد اما دانشگر در این ارتباط اینطور پاسخ داد: من نمی توانم در این ارتباط صحبت کنم. اما شما بعد از بازی مصاحبه کردی بد نیست در چنین شرایطی که همه شما را مقصر اصلی اتفاقات بازی با السد می دانند خودتان توضیحاتی در این زمینه بدهید و از میزان امیدواری تان برای بازی برگشت صحبت کنید. دانشگر که معلوم است این روزها اصلا حال و روز خوشی ندارد در این ارتباط اینطور پاسخ می دهد: بعد از مصاحبه ای که انجام دادم باشگاه من را ممنوع المصاحبه نموده است، ترجیح می دهم فعلا حرفی در این ارتباط نزنم. ضمن اینکه اگر مصاحبه کنم باشگاه من را جریمه می نماید.

باشگاه استقلال در شرایطی بدی واقع شده است. آرامش مدتها است که از این تیم رفته و حتی تغییر مدیریت، هزینه کردن برای خرید بازیکنان خارجی و داخلی هم نتوانسته روزهای خوشی را برای این تیم به ارمغان بیاورد. استقلال در جدول لیگ برتر با کسب شش امتیاز جایی بهتر از مکان دهمی ندارد و رویاهایش هم در آسیا با بازی بدی که مقابل السد داشت برباد رفته است، به نوعی هم دست بازیکنان جدید این خیلی زود رو شد و هیچ کدام عصای دست شفر نشدند.

شفر مجبور است برای بازی برگشت با السد تغییراتی در تیم خود بدهد و اینطور که از شواهد پیدا است این تغییرات از دفاع تیم آغاز خواهد شد. در قلب دفاع استقلال بازیکنان جا به جا می شوند و به احتمال خیلی زیاد دانشگر از ترکیب بیرون رفته و جای خود را به بازیکن جدید می دهد. روزبه چشمی همان گزینه است که شفر روی او حساب وِیژه ای باز نموده است. چشمی دوباره باید از پست اصلی خود جدا گردیده و به قلب خط دفاعی بیایید. در این بازی فرشید باقری و علی کریمی دو هافبک دفاعی های استقلال خواهند بود.

در بازی دوستانه استقلال هم یک نکته دیگر به چشم می آمد. مرتضی تبریزی در پست مهاجم نوک به میدان رفت و شفر اصرار داشت که از این بازیکن در این پست استفاده کند. تبریزی در بازی برگشت هم در پست مهاجم نوک بازی خواهد نمود. در شرایطی که استقلال روزهای بحرانی را سپری می نماید و در فصل جاری هم نتوانسته انتظارات را برآورده کند، فرار از اشتباهات گذشته و تغییرات به موقع شاید این تیم را از شرایط فعلی بیرون ببرد. شفر یک بار نشان داده که توانایی اینکار را دارد و بازهم این اتفاق به مرور زمان در فصل جاری برای این تیم شاید بیفتد. سرمربی آلمانی استقلال باید این هجمه از انتقاد را پشت سربگذارد، البته شفر نشان داده راه دور زدن مسائل را خیلی خوب بلد است و این نکته را بارها فصل پیش نشان داد و در فصل جاری هم شاید این کار را بتواند به درستی انجام دهد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 13 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 80

به "شفر مسائل را دور می زند: شاید با چند تغییر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفر مسائل را دور می زند: شاید با چند تغییر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید