شرکت اریکسون: تا یک ماه دیگر شبکه 5G در دسترس یک میلیارد نفر قرار خواهد گرفت

به گزارش آسمان تو، علی رغم بحران کرونا ارائه خدمات 5G در دو فاز زیرساخت و خدمات در سال 2020 شتاب بی سابقه ای گرفته تا حدی که بر اساس براوردهای شرکت اریکسون به عنوان یکی از فعالان اصلی این حوزه، تا یک ماه دیگر شبکه 5G در دسترس یک میلیارد نفر قرار گرفته و حدود 220 میلیون نفر مشترک این سرویس خواهند بود.

شرکت اریکسون: تا یک ماه دیگر شبکه 5G در دسترس یک میلیارد نفر قرار خواهد گرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو،شرکت سوئدی اریکسون به عنوان یکی از بازیگران اصلی جهانی مخابرات که در زمینه نسل پنجم شبکه هم فعالیت چشمگیری دارد، با انتشار گزارشی به آنالیز شرایط کنونی و آینده 5G در جهان پرداخته است. بر اساس این گزارش پیاده سازی 5G علی رغم مسائل ناشی از ویروس کرونا نسبت به نسل های 2G و 3G با شتاب بالاتری به پیش می رود و تا خاتمه سال 2020 شمار مشترکان 5G بالغ بر 2020 میلیون نفر بوده و این شبکه در دسترس یک میلیارد نفر یا 15 درصد از کل جمعیت جهان قرار می گیرد.

اریکسون انتظار دارد تا سال 2026 چهل درصد از اپراتورهای موبایل در جهان از 5G پشتیبانی نمایند و به لطف این پیشرفت 60 درصد افراد در محدوده پوشش 5G قرار گرفته و 3.5 میلیارد نفر مشترک آن شوند. بخش عمده ای از این پیشرفت مدیون تمرکز چین بر توسعه زیرساخت ها و سرویس های 5G، رقابت اپراتورهای این کشور و عرضه موبایل های مقرون به صرفه سازگار با نسل پنجم است.

برای مقایسه برآوردهای اریکسون نشان می دهد تا خاتمه سال 2020 حدود 11 درصد از کل جمعیت چین تحت پوشش 5G قرار می گیرد در حالی که این آمار برای شهروندان آمریکای شمالی حدود 4 است و در اروپا از یک درصد فراتر نمی رود. البته شرکت سوئدی بر این باور است که تا سال 2026 ورق برمی گردد و آمریکای شمالی با ضریب نفوذ 80 درصدی مشترکان از دیگر نقاط پیشی می گیرد. در آن موقع انتظار می رود آسیای شرقی شاهد پوشش 69 درصدی نسل پنجم باشد.

مزایای 5G تنها به افزایش تعداد مشترکان محدود نمی گردد و نرخ بالای انتقال دیتا و تاخیر اندک به توسعه کاربردهای جدید در زمینه های مختلف از پزشکی گرفته تا حمل و نقل و آموزش منجر خواهد شد. یکی دیگر از مزایای این سرویس که در کنار ارتقای فناوری های محاسباتی میسر خواهد شد، ارتقای گیمینگ موبایل به گونه ای است که سطح بازی ها تجربه ای در حد پی سی و کنسول را به ارمغان خواهد آورد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1558

به "شرکت اریکسون: تا یک ماه دیگر شبکه 5G در دسترس یک میلیارد نفر قرار خواهد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت اریکسون: تا یک ماه دیگر شبکه 5G در دسترس یک میلیارد نفر قرار خواهد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید