سفر به خانه های تاریخی رنگارنگ ایران، معماری های اصیل و خیره کننده

به گزارش آسمان تو، خانه های تاریخی ایران، تاریخ کهن و فرهنگ غنی مردمان این سرزمین را در بخش های مختلف به نمایش می گذارد.

سفر به خانه های تاریخی رنگارنگ ایران، معماری های اصیل و خیره کننده

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خانه طباطبایی ها

خانه طباطبایی ها شاهکار معماری کاشان است. یکی از زیباترین و دیدنی ترین بنا های تاریخی کاشان، خانه طباطبایی به شمار می رود که در محله سلطان امیر احمد در بافت قدیم کاشان واقع شده است.

این خانه از طریق مرحوم سیدجعفر طباطبایی از تجار معروف فرش آن موقع در سال 1250هجری قمری ساخته شده؛ معمار سازندهٔ آن نیز استاد علی مریم کاشانی، معمار معروف قرن نوزده ایران است.

خانه ملاباشی

ملاباشی یکی از شاه های دوران قاجاریه بود که برای حکومت ظل السلطان پسر ارشد ناصرالدین شاه قاجاربه اصفهان می رود.

این عمارت در واقع نمونه ای جذاب از معماری خانه های ایرانی است، خانه ای که واقعا در آن ها زندگی می نموده اند و به زندگی مردم عادی زمان خود نزدیک بوده اند.خانه ملا باشی

این خانه به دو بخش کلی تقسیم می گردد فضا های زندگی و فضا های خدماتی، در فضای زندگی فضای گرم و صمیمی، پر انرژی گگردده و با نورگیری بالا است و در فضا های خدماتی اتاق هایی برای استراحت و کار های اندرونی که در آن فضا بسته تر، جدی تر و سرد است.ملا باشی

خانه عباسیان

خانهٔ عباسیان در سال های 1245 تا 1250 هجری در محله سلطان امیر احمد کاشان ساخته شده و از لحاظ معماری و تزئینات حائز اهمیت است.این خانه وسعتی بالغ بر 5000 متر مربع و زیربنایی در حدود 7000 متر مربع دارد و دارای 5 طبقه و 5 حیاط است.خانه عباسیان

خانه عباسیان جلوه هایی از معماری اصیل ایرانی - اسلامی در طرح های بدیع و نقش های خیال انگیز گچبری و انواع تزئینات خود را به نمایش گذاشته اند و این زیبایی به حدی چشم نواز است که که طبق نظر کارشناسان این مجموعه را به عنوان نامزد دریافت جایزه زیباترین بنای مسکونی ایرانی - اسلامی در نظر گرفته اند.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1723

به "سفر به خانه های تاریخی رنگارنگ ایران، معماری های اصیل و خیره کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به خانه های تاریخی رنگارنگ ایران، معماری های اصیل و خیره کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید