رقیب احتمالی پرسپولیس در فینال آسیا چه تیمی خواهد بود؟

به گزارش آسمان تو، تیم های چینی با داشتن ستاره های عظیم فوتبال دنیا به همراه چند تیم از کره و ژاپن مدعیان اصلی صعود به فینال و رویارویی با پرسپولیس هستند.

رقیب احتمالی پرسپولیس در فینال آسیا چه تیمی خواهد بود؟

از سفر با تور پاتایا ارزان لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به علت شیوع کرونا با شرایط متفاوتی نسبت به سالیان گذشته برگزار می گردد. در واقع در شرایطی که مسابقات در منطقه غرب به اتمام رسیده و پرسپولیس به ملاقات انتهای رقابت ها صعود نموده است، در منطقه شرق بعضی از تیم ها هیچ یک از بازی های خود را انجام نداده اند.

مسابقات منطقه غرب به میزبانی قطر و در شرایط مناسبی برگزار گردید تا در نهایت AFC مجاب به اعطای میزبانی رقابت های منطقه شرق به این کشور واقع در خلیج فارس گردد و 16 تیم از آسیای شرقی و اقیانوسیه از 28 آبان تا 23 آذر در کشور قطر به رقابت خواهند پرداخت تا در نهایت چهره قهرمان منطقه شرق برای حضور در فینال تعیین گردد.

ملاقات نهایی این رقابت ها 29 آذر، با حضور پرسپولیس و یک تیم از منطقه شرق ساعت 15:30 به وقت تهران در استادیوم الجنوب برگزار می گردد.

با این حال رقابت ها در هفته دوم متوقف شده و شرایط مدعیان قهرمانی در این بخش از آسیا تعیین نیست ولی برای آشنایی بهتر با یکی از رقبای احتاقتصادی پرسپولیس در فینال، نگاهی به شرایط و عملکرد مدعیان سنتی قهرمانی آسیا در شرق دور خواهیم داشت.

در واقع تیم های شرق آسیا طی 10 سال گذشته بیش از دو برابر تیم های غرب توانستند جام قهرمانی را از آن خود نمایند و در این زمینه از تیم های واقع در غرب آسیا پیشتاز هستند. سال گذشته بعد از چندین دوره، یک تیم از غرب آسیا (الهلال) توانست جام قهرمانی را از دست کشورهای شرق دور خارج کند.

تیم های چینی

تیم های چینی با تزریق منابع اقتصادی هنگفت و استفاده از بازیکنان عظیم و آماده توانستند در سال های گذشته به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در آسیا تبدیل شوند. با این حال در این بین دو تیم گوانجو اورگراند و شانگهای SIPG بیش از سایر تیم های چینی برای موفقیت در آسیا تقویت شده اند و هر سال تا مراحل یک چهارم نهایی و نیم نهایی صعود می نمایند. گوانجو به عنوان قدرتمندترین تیم چینی در سال های 2013 و 2015 قهرمان آسیا شده و چند بار در فینال ناکام مانده است.

گوانجو اورگراند: این تیم با راهنمایی فابیو کاناوارو و حضور بازیکنان سرشناسی مانند پائولینیو (ستاره سابق بارسلونا)، اندرسون تالیسکا، الکسون و چند ملی پوش چینی و کره ای در حال حاضر در آستانه قهرمانی در سوپر لیگ چین قرار گرفته است. با توجه به شیوع کرونا، مسابقات باشگاهی چین در دو گروه برگزار گردید و تیم های صدرنشین در بازی های پلی آف به مصاف هم رفتند. گوانجو که صدرنشین گروه خود شده بود، در مرحله نیمه نهایی قرار گرفته است و با رجحان در ملاقات برگشت می تواند به فینال صعود کند.

شانگهای SIPG: دیگر تیم چینی و قدرتمند فوتبال آسیا نیز با راهنمایی ویتور پریرا پرتغالی و حضور سه بازیکن سرشناس و برزیلی به نام های اسکار، هالک و ریکاردو لوپس و همچنین آرون موی، بازیکن استرالیایی سابق برایتون به فینال سوپرلیگ چین راه یافته است و در انتظار دیگر تیم حاضر در این مسابقات است. آن ها اگر چه تا به امروز در آسیایی به قهرمانی دست پیدا ننموده اند اما صعود به ملاقات نیمه نهایی در دوره های گذشته و همینطور قهرمانی در چین، یک تیم مدعی و قدرتمند را از شانگهای ساخته است.

دیگر تیم های چینی این رقابت ها شانگهای شنهوا و بیجینگ هستند که چه بسا بتوانند تا مراحل حذفی صعود نمایند اما در حضور دیگر تیم هایی آسیایی انتظار زیادی از این دو تیم نمی رود.

تیم های کره ای

تیم های کره ای از مدعیان قهرمانی در آسیا به شمار می فرایند. از زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا با فرمت کنونی، تیم های کره ای 6 بار به فینال راه یافته اند و چهار بار جام قهرمانی را بالای سر برده اند که از این حیث جزو کشورهای صاحب نام در این مسابقات به شمار می فرایند.

در حال حاضر 4 تیم کره ای در این مسابقات حضور دارند که چونبوک موتورز و اولسان هیوندای جزو مدعیان اصلی به شمار می فرایند و در رقابت های باشگاهی کشورشان هم شرایط بسیار خوبی دارند.

چونبوک هیوندای موتورز: این تیم که در گذشته سه بار به فینال راه یافته و دو بار جام قهرمانی را بالای سر برده، در آخرین روزهای مسابقات باشگاهی در کشورش، صدرنشین است و احتمالا جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. راهنمایی این تیم را خوزه مرایس، مربی سابق رئال مادرید، اینترمیلان و چلسی بر عهده دارد و به جز بازیکنانی ملی پوش کره ای از دو بازیکن برزیلی، یک بازیکن ژاپنی و یک بازیکن گامبیایی بهره می برد.

اولسان هیوندای: دیگر تیم کره ای که در سال 2012 قهرمان این رقابت ها شده است، با راهنمایی یک مربی کره ای پای به این مسابقات گذاشته و بعد از شیوع کرونا در شرایط مطلوبی به سر می برد. این تیم در حال حاضر در جدول رده بندی کره در تعقیب چونبوک به سر می برد و در انتظار لغزش این تیم برای رسیدن به قهرمانی است. در ترکیب اولسان، چهار بازیکن خارجی از استرالیا، هلند، نروژ و برزیل حضور دارند و بعضی از بازیکنان این تیم برای تیم ملی کشورشان بازی می نمایند.

اف سی سئول و سوان سامسونگ سایر نمایندگاه کره در این رقابت ها هستند که در پسا کرونا با افت فاحشی روبرو شدند و در مسابقات باشگاهی کشورشان در گروه دوم که متعلق به تیم های پایین جدول است، جای گرفته اند و امید چندان زیادی به موفقیت آن ها در لیگ قهرمانان آسیا نمی رود.

تیم های ژاپنی

تیم های ژاپنی جزو پرافتخارترین تیم های آسیا در سال های گذشته به شمار می فرایند که در این بین اوراوا ردز توانسته با سه بار حضور در فینال و درخشش در جام جهانی باشگاه ها، بیش از سایرین افتخارآفرینی کند. ژاپنی ها روی هم رفته چهار بار قهرمان آسیا شدند که آخرین بار با قهرمانی کاشیما آنتلرز مقابل پرسپولیس رقم خورد و سال گذشته اوراوا ردز مقابل الهلال شکست خوردو از رسیدن به جام بازماند.

اف سی توکیو، ویسل کوبه و یوکوهاما مارینوس، سه تیم ژاپنی حاضر در این مسابقات هستند که در مسابقات باشگاهی کشورشان شرایط مطلوبی ندارند. در حال حاضر توکیو در رده پنجم، ویسل کوبه با اینیستا و داوید ویا در رده یازدهم و یوکوهاما در رده چهاردهم جای گرفته اند که برای سه تیم مدعی در لیگ قهرمانان آسیا مطلوب نیست.

با این حال هر سه تیم به علت نبوغ بالای ژاپنی ها در فوتبال، می توانند عملکرد متفاوتی را در آسیا رقم بزنند و تا مراحل انتهای و حتی فینال مسابقات صعود نمایند. در نتیجه انتظار بسیاری بالایی از این سه تیم می رود.

سایر تیم ها

پنج تیم از استرالیا، تایلند و مالزی هم در این مسابقات حضور دارند که شاید نتوانند از دور گروهی بالاتر بیایند و انتظار زیادی از این تیم ها نمی رود.

به طور کلی فوتبال آسیا انتظار دارد یکی از تیم های کره ای، ژاپنی یا چینی در فینال حاضر گردد و به مصاف پرسپولیس، قهرمان ایران برود که با وجود مسائل بسیار توانست تا ملاقات نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. طرفداران پرسپولیس بعد از نایب قهرمانی تیمشان در سال 2018، امیدوارند سال جاری با دست پر و جام قهرمانی مسابقات را به انتها برسانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1458

به "رقیب احتمالی پرسپولیس در فینال آسیا چه تیمی خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب احتمالی پرسپولیس در فینال آسیا چه تیمی خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید