راهنمای سفر به ارمنستان - قسمت اول

به گزارش آسمان تو، ارمنستان منطقه ای زیبا در قفقاز جنوبی با قدمت کهن است و به دلیل همسایگی با کشور ما و وجود مناظر طبیعی، بناهای تاریخی و تفریحات خانوادگی از محبوبیت خاصی در بین ایرانیان نیز برخوردار است، پایتخت این کشور ایروان هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران سراسر جهان و ایرانیان است که به وسیله تور زمینی ارمنستان و تور هوایی ارمنستان به این کشور سفر می نمایند.

راهنمای سفر به ارمنستان - قسمت اول

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا بهمن 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تاریخچه شهر ایروان پایتخت ارمنستان

تاریخ دور و دراز شهر ایروان که بخش بزرگی از آن، ریشه در تاریخ و شکوه گذشته ایران دارد و ویژگی های فرهنگی غنی آن، این شهر را به مقصد بسیار جذابی برای سفر تبدیل نموده است. اگر بخواهیم توصیفی از قدمت تاریخی ایروان بکنیم به حدود 4000 سال پیش که انسان ها در منطقه قفقاز ساکن شده اند اشاره کنیم و همچنین بین قرن های 6 و 4 پیش از میلاد، این شهر یکی از مهم ترین مراکز در امپراطوری هخامنشی نیز محسوب می شد. از آنجایی که این شهر منطقه استراتژیک بسیار مهمی تلقی می گردد، در طول سالیان بارها بین پادشاهی های مختلف دست به دست شده، به گونه ای که تنها در جنگ های ایران و عثمانی بین سال های 1513 تا 1737 میلادی حدود 14 بار بین این دو کشور رد و بدل شد. این کشور که در اصل بخشی از ایران به شمار می رفت و متاسفانه طی قرارداد ترکمانچای برای همواره از ایران جدا شد.

بهترین زمان سفر به ارمنستان چه موقع است؟

بهترین زمان مسافرت به ارمنستان یا هر مقصد گردشگری دیگر بستگی به علاقه خود شخص دارد. اگر به تفریحات آبی علاقه دارید سفر در فصل تابستان به شما پیشنهاد می گردد که در بین ماه های این فصل مرداد جز گرم ترین ماه های ارمنستان به شمار می رود به طوری که اگر قصد رفتن به دریاچه سوان (دومین دریاچه بزرگ جهان بعد از دریای خزر) را دارید این ماه بهترین زمان برای شنا و ورزش های آبی می باشد.

در ماه های اردیبهشت و خرداد آب و هوای ارمنستان بی نظیر است دمای هوا بسیار متعادل بوده و قالبا روزها دارای هوایی نسبتا گرم می باشد با توجه به سرسبزی و وجود هوای لطیف بهاری می توانید تجربه ای لذت بخش در ارمنستان داشته باشید.

برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی مانند اسکی، اسنوبرد و سایر ورزش ها از اوایل دی ماه تا اواسط اسفند بهترین زمان ممکن می باشد، در این زمان بیشتر نقاط ارمنستان پوشیده از برف است و استراحتگاه های اسکی زیادی در نقاط مختلف این کشور فعالیت می نماید، پیست اسکی تساخکادزور که در نزدیکی ایروان قرار گرفته است بهترین انتخاب برای تفریح در فصل زمستان می باشد این پیست یکی از بهترین مکان های اسکی قفقاز است و توریست های زیادی از تمام نقاط جهان از جمله روسیه به این مکان سفر می نمایند.

آداب و رسوم مردم ارمنستان

مردم ارمنستان آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند و بسیاری از این رسوم وجه مشترک زیادی با رسوم ایرانی دارد. یکی از مهمترین جشن های آنها جشن درندز (آتش افروزی) نام دارد که این جشن میان ایرانیان (اقوام آریایی) به جشن سده شهرت دارد.

بهترین جاذبه های گردشگری در ارمنستان

شهرها و مناطق محتلف ارمنستان پر است از جاذبه های دیدنی فراوانی که ما تنها بعضی از بهترین جاذبه هایش در مناطق مختلف آن را به شما معرفی می کنیم.

میدان جمهوری، منطقه ای معروف در ایروان

میدان جمهوری (Republic Square) یکی از زیبا ترین مناطق ایروان است. میدانی معروفی که دور تا دور آن را بناهای اداری، ملی و مشهور ارمنستان احاطه نموده اند و شب های سرزنده این میدان با فواره هایی نورپردازی شده وسط آن در کنار اجرای موسیقی زنده، شما را مبهوت خود خواهد نمود.

کاسکاد، ساختمان هزارپله ارمنستان

کاسکاد با بنای هزار پله (Cascade) بنای معروفی است که در بین ایرانی ها به هزار پله معروف شده و در شمال میدان اپرا قرار گرفته است. هدف از ساخت آن ایجاد ارتباط بین مرکز ایروان با محله هایی است که در ارتفاع قرار گرفته اند و در کنار کاسکاد موزه ای به نام کافسجیان وجود دارد که می توانید با پله برقی هایی که در این مجموعه وجود دارد به بالا بروید و چشم اندازه ویژه ای به کاسکاد و شهر ایروان هم داشته باشید.

خانه اپرا ایروان

میدان و ساختمان اپرا نیز از دیدنی های معروف ایروان است که تا به حال شاهد اجرای بزرگتترین کنسرت های اپراهای ایروان و جهان بوده است. میدان و خانه اپرا محل برگزاری بسیاری از کنسرت ها، گردهمایی ها و مراسم های متنوعی از بزرگان موسیقی جهان می باشد.

صومعه گغارد، اولین کلیسای غاری در جهان

صومعه گغارد (Geghard Monastery)، اولین کلیسای جهانست که در دل یک غار ساخته شده و با معماری منحصر به فرد خود چشم ها را خیره می نماید. این بنای دیدنی به عنوان یکی از آثار تاریخی کشور ارمنستان در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و ساختمان آن از گرانیت سخت و کنده کاری شده ساخته شده و جزو چهار کلیسای منحصر به فرد جهان می باشد.

درون سقف این کلیسا یک حفره وجود دارد که نوری مستقیم را بر روی یک جایگاه خاص منعکس می نماید و غارهایی اطراف این صومعه وجود دارد که دارای دیوار نوشت های تاریخی می باشد. برای بازدید از صومعه گغارد در اطراف میدان جمهوری افرادی هستند که گردشگران را به سمت صومعه گغارد می برند و نفری 5000 درام دریافت می نمایند.

برای دیدن قسمت دوم راهنمای تور ارمنستان اینجا کلیک کنید

منبع: ساعت پرواز قرن
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 788

به "راهنمای سفر به ارمنستان - قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ارمنستان - قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید