دومین نشست کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار گردید

به گزارش آسمان تو، دومین نشست کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت و منابع ، سید جواد رضوی رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و سایر اعضای کمیته برگزار گردید .

دومین نشست کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار گردید

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، معاون توسعه مدیریت و منابع در ابتدای این نشست با تقدیر از کوشش های انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات گفت: در اجرای پروژه سامانه جامع روابط کار تردیدی وجود ندارد. علاوه بر این با توجه به اینکه سامانه مذکور هم اکنون مخاطبین بسیاری دارد ،اجرای آن موجب شفافیت و رضایت ارباب رجوع خواهد شد.

وی همچنین توضیح داد: مسائل حقوقی سامانه جامع روابط کار توسط کمیته ای در معاونت توسعه مدیریت و منابع، حل و فصل خواهد شد.

در این نشست همچنین سید جواد رضوی، رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری گزارشی درخصوص سامانه جامع روابط کار و زیر سامانه های آن ارائه کرد.

وی درخصوص گذرگاه خدمات الکترونیک و ضرورت ایجاد مرکز تبادل اطلاعات خوشه رفاه و تامین اجتماعی نیز گفت: به منظور بهره گیری از توانمندی های شرکت های خصوصی باید چارچوب و ساز وکار قانونی دیده گردد، به طوری که تمامی APIهای وزارت متبوع و سازمان های تابعه (رابط برنامه نویسی نرم افزار) را پوشش دهد.

رضوی درخصوص اقدامات انجام شده برای گذرگاه خدمات دولت الکترونیک (GSB) و گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک (PGSB) نیز گفت: تا به امروز دوازده وب سرویس وزارتخانه بر روی GSB قرار داده شده و وزارتخانه در حال برقراری ارتباط با گذرگاه PGSB است.

به گفته وی ،چهار وب سرویس نیز به سازمان فناوری اطلاعات برای پیاده سازی در PGSB ارائه شده است .

رضوی ضمن اشاره به اقدامات اجرایی میز خدمت الکترونیک، درخصوص میز خدمت حضوری وزارت متبوع و ضرورت برنامه ریزی برای ارائه خدمات مطلوب در این حوزه گفت : میزان رضایت افرادی که به میز خدمت حضوری مراجعه می نمایند، سنجیده و برای افزایش میزان رضایت مندی آنان برنامه ریزی می گردد. همچنین سامانه های خدمات وزارتخانه به سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور متصل و امکان اخذ بازخورد از متقاضیان استفاده از این خدمات فراهم خواهد شد.

رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، ضمن ارائه گزارشی از ارتقای سطح امنیت اطلاعات در سامانه های وزارتخانه و ضرورت آن اعلام کرد: به منظور حفظ امنیت داده ها، هرگونه ارائه خدمات زیرساختی منوط به رعایت ضوابط و قواعد مربوطه خواهد بود.

در خاتمه گزارشی از ضرورت تجهیز و استانداردسازی مرکز داده (دیتا سنتر) وزارت متبوع و همچنین برنامه ریزی انجام شده برای اجرای پروژه مذکور ارائه شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1546

به "دومین نشست کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین نشست کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید