تصمیم جسورانه ای که سرنوشت قائدی را تغییر داد

به گزارش آسمان تو، اگر شش ماه پیش کسی می گفت یکی از دغدغه های باشگاه استقلال برای بازی در جام حذفی مقابل سپاهان، غیبت مهدی قائدی است، حتماً احساس می کردید که با شما شوخی می کنند...

تصمیم جسورانه ای که سرنوشت قائدی را تغییر داد

روزنامه ایران ورزشی ، اگر شش ماه پیش کسی می گفت یکی از دغدغه های باشگاه استقلال برای بازی در جام حذفی مقابل سپاهان، غیبت مهدی قائدی است، حتماً احساس می کردید که با شما شوخی می کنند. قائدی که در 17 سالگی چشم علیرضا منصوریان را گرفت و آبی پوش شد، چه در دوره ای که منصوریان روی نیمکت استقلال بود و چه در یک سال و نیمی که با شفر روزگار گذراند، هیچ وقت نتوانست جایگاه ثابتی در ترکیب اصلی پیدا کند اما حالا دنیا برای او زیر و رو شده است. قائدی یکی از معدود بازیکنانی بود که به محض ورود به استقلال محبوب شد. او که به عنوان بازیکن ذخیره به زمین می آمد، با دریبل ها و فرارهایش خیلی زود موج حمایت سکوها را با خود همراه کرد اما وقتی بعد از اینکه شوق اولیه هواداران فروکش کرد و قائدی هم عملاً هیچ تأثیر مهمی روی گل ها و نتایج بازی نداشت، به نظر می رسید به لشکر استعدادهای زودگذری پیوسته که چند صباحی در فوتبال می درخشند و بعد به همان سرعت فراموش می شوند.

پیش از آغاز لیگ نوزدهم، اگر باشگاه استقلال تصمیم می گرفت قائدی را به تیم دیگری واگذار کند، احتمالاً کسی به آنها خرده نمی گرفت که چرا یک استعداد 20 ساله را از دست دادید. آن روزها مهدی آنقدر از نظرها دور مانده بود که وقتی گفت می خواهم امسال در لیگ 10 گل برای استقلال بزنم با طعنه و واکنش های تمسخرآمیز روبرو شد اما در این چند ماه اوضاع برای این مهاجم 165 سانتی آنقدر تغییر کرده که امروز تبدیل به یکی از کلیدی ترین مهره های استقلال شده. قائدی با 8 گل و 5 پاس گل، نه فقط در جمع آبی ها که در لیگ امسال، یکی از بهترین های ایران بوده.

یکی از مهم ترین اتفاقاتی که برای قائدی در این فصل افتاد، حضور استراماچونی روی نیمکت استقلال بود که نقش جدیدی به او داد. نقشی که خیلی ها با بدبینی به آن نگاه می کردند اما استراماچونی، قائدی را از اسارت در لب خط آزاد کرد و وینگر ریزجثه ای را که هیچ وقت نتوانسته بود در یک مدت طولانی جایگاهش در ترکیب اصلی را حفظ کند، تبدیل به مهاجم دوم کرد.

اینکه یک بازیکن ریزجثه و کوتاه قامت بتواند در جدال با مدافعان میانی بلندقامت و قوی هیکل لیگ به موفقیتی برسد، به نظر بعید می آید اما این ایده، سرنوشت فوتبالی مهدی قائدی را تغییر داد. مهدی وقتی با تصمیم جسورانه استراماچونی از کناره های زمین آزاد شد و به دروازه حریفان نزدیک شد، شکوفا شد. در عوض قائدی هم با گل ها و پاس های گل پرشماری که در نیم فصل داد، پاسخ این اعتماد را داد.

فراتر از آنچه در زمین فوتبال اتفاق می افتد، از رفتار و گفتار مهدی قائدی اینطور به نظر می آید که او تغییر کرده. در دو سه سال گذشته پسری را می شناختیم که نامش با تصادف رانندگی، مدل موهای غیرمتعارف، رفتن به تمرین با دمپایی و اعتراض به نبودنش در ترکیب اصلی، همراه می شد اما مهدی انگار فرسنگ ها از آن روزها فاصله گرفته. حالا او یک مهاجم گلزن و یک مهره کلیدی برای استقلال است، نه بازیکنی که گاهی چند دقیقه ای فرصت بازی پیدا کند و تمام بازدهی اش، به چند دریبل تماشاگرپسند خلاصه شود.

*علی مغانی

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 826

به "تصمیم جسورانه ای که سرنوشت قائدی را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم جسورانه ای که سرنوشت قائدی را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید