ترس روزافزون بروکسل درباره خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا

به گزارش آسمان تو، یک روزنامه آلمانی تاکید نمود که با گذشت حدود صد روز از شوک بزرگ رای انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا، همیشه ترس و نگرانی بروکسل درباره خروج سخت این کشور بیشتر می گردد.

ترس روزافزون بروکسل درباره خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه تاگس شاو آلمان در مطلبی نوشت: حدود صد روز از وارد شدن شوک بزرگ رای انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا گذشته است. در بروکسل همیشه این ترس و نگرانی بیشتر می گردد که انگلیس در همه جهات بخواهد به اتحادیه اروپا پشت کند.

در کمیسیون اتحادیه اروپا زنگ های هشدار به صدا در می آید. البته یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، کارکنان وی و عموم اروپاییان همیشه شجاعانه تاکید نموده اند که اتحادیه اروپا (با خروج انگلیس) در معرض خطر قرار نمی گیرد.

اما اتحادیه اروپا به شدت به چالش کشیده شده است. بنابراین بر اساس ارزیابی کارشناسان انگلیسی و دیپلمات ها در بروکسل همه شواهد از یک خروج سخت انگلیس از این اتحادیه خبر می دهد؛ انگلیس تنها نمی خواهد این اتحادیه را به عنوان یک نهاد سیاسی ترک کند بلکه همچنین قصد خروج از بازار واحد اروپایی معاف از گمرک را هم دارد.

کمیسیون اتحادیه اروپا باید خود را برای بریتانیایی آماده کند که کاملا خود را جدا نموده و می خواهد مقررات در ارتباط با اتحادیه اروپا را از نو تنظیم کند. کمیسیون اروپایی باید خود را برای شروعی دوباره با انگلیسی آماده کند که قراردادهای تجارت آزاد دو جانبه با چین، آمریکا، استرالیا، نیوزلند و سنگاپور و طبیعتا همچنین اتحادیه اروپا را مد نظر قرار می دهد.

الکساندر گراف لامبسدورف ، معاون رئیس مجلس اروپا از به بار آمدن هزینه های بالایی برای انگلیس در چنین شرایطی اطلاع داد.

تاگس شاو در ادامه این مطلب نوشت: البته همچنین خروج سخت انگلیس برای اتحادیه اروپا هم گران تمام می گردد چرا که اتحادیه اروپا صادرات بیشتری به انگلیس دارد تا برعکس. همچنین قهرمان صادرات اروپا، کشور آلمان از عوارض گمرک واردات انگلیس آسیب های سختی می بیند. انگلیس برای آلمان دومین بازار صادرات مهم جهان محسوب می گردد. آلمان در سال گذشته کالاهایی به ارزش 89 میلیارد به انگلیس وارد نموده است در حالی که حجم صادرات انگلیس تنها بالغ بر 38 میلیارد یورو بوده است. بنابراین عوارض گمرک یک ضرر مالی برای آلمان و اتحادیه اروپا خواهد بود.

از این رو اتحادیه اروپا در جریان خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا یک قرارداد تجارت آزاد با لندن با الگو برداری از نمونه قرارداد تجارت آزاد با کانادا موسوم به ستا که در آن پرداخت عوارض گمرک برای کالاها حذف می گردد کوشش می نماید.

البته لامبسدورف در این باره هشدار داد که مذاکرات احتمالی با انگلیس درباره قرارداد تجارت آزاد مذاکراتی طولانی خواهد بود.

با وجود اینکه حدود صد روز از رای انگلیسی ها به خروج از این اتحادیه گذشته است اما لندن هنوز درخواست رسمی برای خروج را ارائه نداده است.

بسیاری از مقامات اروپایی خواهان ارائه هر چه سریع تر این درخواست رسمی از طرف لندن هستند تا به این ترتیب بتوانند آسیب های احتمالی را کاهش دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 953

به "ترس روزافزون بروکسل درباره خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس روزافزون بروکسل درباره خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید