برگزاری کارگاه آموزشی هنر اجرا و فضاهای شهری در مریوان

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جلال قلعه شاخانی گفت: دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، کارگاه هنر اجرا و فضاهای شهری (زبان شهر)، پروژه مشترک ایران و فرانسه را به همت گروه هنری نوآر به مدت دو هفته در این شهرستان شروع کرد.

برگزاری کارگاه آموزشی هنر اجرا و فضاهای شهری در مریوان

وی ادامه داد: گروه هنری نوآر با همکاری تئاتر پودینگ، کارگاهی عملی و نظری را با عنوان زبانِ شهر هنر اجرا و فضاهای شهری، در قالب یک دوره دو هفته ای، برای 30 نفر از هنرجویان و فعالان این رشته برگزار می نماید.

قلعه شاخانی با بیان اینکه این کارگاه آموزشی به همت دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از اول شهریور جاری در شهر مریوان شروع گردیده است، عنوان نمود: کارگاه زبان شهر زیر نظر اساتید مینا بزرگمهر و هادی کمالی مقدم و کریستف شاتلن و سیلوی فور در حال برگزاری است.

وی همچنین گفت: بعد از اعلام فراخوان این کارگاه، 30 نفر از علاقه مندان موفق به کسب امتیاز لازم از آزمون اولیه کارگاه شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهارداشت: ورود به کارگاه زبانِ شهر برای هر کسی که علاقمند به جستجو و پژوهش در زمینه هنر اجرا و فضاهای شهری است آزاد بود و داشتن سابقه اجراییِ صرف جزو ملزومات به حساب نیامد.

قلعه شاخانی با بیان اینکه این دوره در سه سطح برگزار می گردد، اضافه نمود: دوره اول به شکل کارگاه و از 1 تا 14 شهریور 97 توسط هادی کمالی مقدم و مینا بزرگمهر (گروه هنری نوآر( با موضوع الفبای شهر، شناسایی فضا، شناخت بدن، خلق مواد اولیه برگزار می گردد.

وی ادامه داد: دومین کارگاه از 7 تا 14 شهریور 97 با همراهی کریستف شاتلن و سیلوی فِور(تئاتر پودینگ) شامل خلق شخصیت، ترسیم مسیر روایت، طراحی حرکت فضا و کمپوزیسیون است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان نمود: دومین سطح این کارگاه در قالب نشست است که در اواسط دوره نشستی در زمینۀ هنر اجرا و فضاهای شهری با حضور اساتید کارگاه و مخاطبین برگزار می گردد.

وی بیان نمود: سطح سوم خروجی است که در انتها، همزمان با اجراهای جشنواره، شرکت کنندگان خروجی کارگاه را به نمایش عموم درخواهند آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 93

به "برگزاری کارگاه آموزشی هنر اجرا و فضاهای شهری در مریوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاه آموزشی هنر اجرا و فضاهای شهری در مریوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید