برگزاری نمایشگاه لئوناردو داوینچی در چین

به گزارش آسمان تو، نمایشگاهی با عنوان لئوناردو داوینچی و حیطه فعالیتش در موزه هنر آموزشگاه مرکزی هنرهای زیبا واقع در چین برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه لئوناردو داوینچی در چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از شینهوا، نمایشگاه لئوناردو داوینچی و حیطه فعالیتش به عنوان بخش از گرامیداشت دنیای پانصدمین سالروز درگذشت لئوناردو داوینچی استاد چیره دست رنسانس از تاریخ دوازدهم سپتامبر فعالیت خود را شروع خواهد نمود.

این نمایشگاه هنری که تا تاریخ هشتم دسامبر ادامه خواهد داشت، در کنار نمایش تابلوهای ارزشمند داوینچی، آثار هنری شاگردان این نقاش ایتالیایی و هنرمندان بزرگی که آثار خود را تحت تاثیر سبک داوینچی خلق می کردند نیز به نمایش خواهد گذاشت.

مسوولان برگزاری این نمایشگاه امیدوارند این رویداد بتواند نگرش عمیق تری از هنر داوینچی و تاثیر آن بر نسل های جدید را برای مخاطبان نمایشگاه فراهم کند.

دوم می روز بزرگداشت پانصدمین سالگرد درگذشت لئوناردو داوینچی هنرمند چیره دست فلورانسی بود. لئوناردو داوینچی متولد فلورانس ایتالیا در مدت 67 سال از عمر خود، صدها اثر هنری را که مشهورترین آن ها تابلوی مونالیزا یا لبخند ژکوند است، خلق کرد.

هر چند بیشتر شهرت داوینچی به دلیل خلق دو شاهکار نقاشی دنیا، یعنی شام آخر و مونالیزا است اما او علاوه بر تبحر در نقاشی در مجسمه سازی، طراحی و مهندسی بناهای تاریخی نیز یک استاد بود. داوینچی در سن 64 سالگی ایتالیا را به مقصد فرانسه ترک کرد.

نقاشی سالواتور موندی اثر داوینچی در سال 2017 با فروش در حراجی کریستیز به قیمت 450 میلیون دلار، رکورد گران ترین نقاشی فروخته شده تاریخ را به نام خود ثبت کرد. هر چند بعضی از کارشناسان نسبت به اصالت این نقاشی نیز اظهار تردید نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 395

به "برگزاری نمایشگاه لئوناردو داوینچی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه لئوناردو داوینچی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید