آنالیز هفت رکن اساسی در گردشگری الکترونیک

به گزارش آسمان تو، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، آنالیز هفت رکن اساسی در گردشگری الکترونیک صورت پذیرفت.

آنالیز هفت رکن اساسی در گردشگری الکترونیک

هادی حسینی که بطور تخصصی در حوزه نرم افزارهای گردشگری فعالیت دارد، در این باره اعلام کرد: هفت رکن اساسی وجود دارد تا نرم افزار جامع گردشگری، کاربردی و تخصصی باشد. در زمانه ای زندگی می کنیم که مردم رشد سیستم های الکترونیکی را شاهدند و همه بیزینس ها لاجرم باید به این حوزه بیایند.

او اعلام کرد: در مجموعه عرضه نماینده آی تی در حال حاضر نرم افزاری بچشم می خورد که او. تی. ای نام دارد. این نرم افزار سه ویژگی معین دارد؛ اولین آیتم، آنلاین بودنش است و باید تمام سیستم هایش به صورت آنلاین کار نمایند. مورد دوم اینکه تمام زیرساخت های آژانس مسافرتی یا مجموعه گردشگری در امکانات این نرم افزار می گنجد و در تمامی بخشهای حسابداری تامین بازاریابی و… سرویس ارائه می دهد. در خصوص آخر هم اینکه نرم افزار به صورت یکپارچه نوشته شده و این گونه نیست که هر بخشی از جایی خریداری شده باشد.

حسینی در این باره اعلام کرد: براساس این سه موضوع هفت رکن اصلی را مدنظر قرار می دهیم که نرم افزار ما را کاربردی تر می نماید. اول زنجیره تامین است که در بحث پرداخت، هتل، ویزا و… باید بتواند ارتباط خارجی را برقرار کند. این ارائه به وسیله وب سرویس انجام می گیرد. وب سرویس از مهمترین بخش هاست، چون باید بطور کل آنلاین باشد و با تمام پروتکل ها ارتباط بگیرد. حتی باید بتوانیم بعضی اطلاعات را به صورت دستی وارد کنیم.

او ادامه داد: ارزیابی براساس مارکتینگ مورد دوم این مبحث است. در واقع او. تی. او ما باید قابلیت برندیگ و تبلیغات داشته باشد. بخث قیمت گذاری هم مورد سوم محسوب می گردد. در این مورد یک نکته را در نظر داشته باشید، اینکه اگر دقت کنید متوجه می شوید سایت های برنده آنهایی هستند که شما هرگز متوجه نمی شوید گران فروش هستند یا مقرون به صرفه، چون نرم افزارهایشان آنقدر منعطف نوشته شده که سیستم دائم قیمت ها را براساس شرایط تغییر می دهد.

این کارشناس نرم افزارهای گردشگری اعلام کرد: در خصوص قیمت گذاری باید در نظر داشته باشید که بخش فروش هم بسیار مهم است و نرم افزار باید بتواند فروش قابل قبولی ارائه دهد. به عنوان مثال اول مدیریت درگاه های پرداختش باید خوب باشد و این ضعف خیلی از او. تی. ای های تک درگاهه محسوب می گردد.

او بعلاوه در خصوص سوم شرح داد: در فرآیند فروش این را هم باید در نظر گرفت که چرا مشتریان تا مرحله پرداخت می فرایند و یکباره سبد خرید را رها می نمایند. باید سیستمی باشد که با آنها تماس بگیرد و سبد را احیا کند. نکته دیگر این بحث درباره رزور است. این سیستم ها باید به آژانس ها اجازه رزرو بدهند تا همکاران از سایت شما استفاده نمایند. در واقع وب سرویسی که ارائه می دهید می تواند قابلیت های کاری شما را نشان دهد.

حسینی در ادامه اشاره نمود: در 40 درصد او. تی. ای ها این سه مورد وجود دارد اما بعد از این بخث تخصصی تر می گردد. مورد چهارم مربوط به بخش اقتصادی است. نرم افزارهای اقتصادی ذاتا پیچیده و بزرگ هستند و شرکت ها معمولا نمی خواهند نرم افزار تخصصی داشته باشند، اما این مورد بسیار مهم است، چون در غیر این صورت خروجی نرم افزار کار شما را چند برابر می نمایند و در بحث های امنیتی و انتقال به مشکل خواهید خورد.

او تاکید نمود: در این بخش کیف پول مجازی خیلی مهم است مثل ای ولت ها که سایت های خارجی از آن بسیار استفاده می نمایند و براساس اعتبار خرید و فروش شکل می گیرد.

این متخصص نرم افزارهای گردشگری در خصوص پنجم هم ذکر کرد: مدیریت ارتباط با مشتری نکته مهم دیگر است. من در ایران چنین گزینه ای هنوز ندیدم که تاریخچه کاربر و سیستم ارتباط با مشتری را به درستی داشته باشد. مورد شش هم بحث مدیریت منایع انسانی است. سازمان شما روز به روز بزرگ می گردد و احتیاج دارید چارت سازمانی خودتان را تعریف کنید، پس باید دسترسی دپارتمان های مربوط به سازمان شما معین باشد.

او درباره آخرین مورد نیز اعلام کرد: مدیریت و گزارشات هیئت مدیره و مدیران ارشد از کل مجموعه نکته آخر و بسیار مهم است. او. تی. ای خوب باید گزارش اختصاصی بدهد اما متاسفانه شاهدیم که بعضی مدیریت این بخش را به شرکت های آی تی منتقل می نمایند و این بدترین شکل مدیریت است، چون از نظر امنیتی اصلا کار حرفه ای نیست.

حسینی در خاتمه پیرامون آنالیز هفت رکن اساسی در گردشگری الکترونیک اشاره نمود: برای نرم افزارهای او. تی. ای سرچ و لایو بودن پرهزینه است به همین علت شرکت ها از کشینگ استفاده می نمایند که اطلاعت لایو را در آفلاین نگه میدارد. نرم افزار ارائه شده به وسیله شرکت ما بر اساس همه این موارد طراحی شده و فروش ما هم تا الان به خارج از کشور بود. این نرم افراز لوکلس او. تی. ای نام دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2188

به "آنالیز هفت رکن اساسی در گردشگری الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز هفت رکن اساسی در گردشگری الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید