انتقاد سالاری از تغییرات عجیب و غریب در لایحه مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش آسمان تو، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از تصمیم دولت برای کاهش اختیارات شوراهای شهر کشور انتقاد کرد و گفت تصمیم امروز مجلس در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده، آزمونی عظیم در دفاع از صندلی مدیریت های شهری سراسر کشور است.

انتقاد سالاری از تغییرات عجیب و غریب در لایحه مالیات بر ارزش افزوده

محمد سالاری در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا با اشاره به دستور جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در مورد آنالیز تغییرات لایحه مالیات بر ارزش اضافه نموده در تذکری گفت: مجلس شورای اسلامی امروز در معرض یک آزمون عظیم قرار گرفته است تا از صندلی مدیریت شهری در سراسر کشور دفاع کند.

سالاری ادامه داد: با توجه به اینکه رییس مجلس، سابقه مدیریت در شهرداری را دارد و فراکسیون مدیریت شهری مجلس پر تعداد ترین فراکسیون در طول تاریخ مجلس است، انتظار می رود که نسبت به تغییرات ناگهانی و بسیار عجیب و غریبی که در لایحه مالیات بر ارزش اضافه نموده رخ داده و در فرایند تصمیم گیری قرار گرفته بسیار حساب شده و درست تصمیم گیری نمایند.

وی توضیح داد: امروز مجلس شورای اسلامی در مورد سهم عوارض شهرداری ها از مالیات بر ارزش اضافه نموده تصمیم گیری می نماید و پیشنهاد ارائه شده بشدت کاهشی بوده و به موجب مفاد ماده 53 نیز قرار است، وزارت کشور جایگزین شوراهای شهر کشور برای عوارض گذاری و مشخص ماخذ و حدبیشتر نرخ عوارض گردد که به نوعی بازگشت به عقب است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: بعد از گذشت 5 دوره از فعالیت شوراهای شهر کشور که همه دولت ها، حاکمیت و همه ارکان تصمیم گیری صحبت از برونسپاری و ارتقاء صندلی مدیریت های شهری می کردند، امروز دولت و وزارت کشور با رویکرد تمرکز گرایی، می خواهند کمترین اختیارات شوراها را نیز بگیرند و من از رییس مجلس و نمایندگان محترم تقاضا دارم، در تصمیم امروز، نگاه خود را مبنی بر تحقق حکم رانی محلی عینیت بخشند.

وی اضافه نمود: بیشتر نمایندگان مجلس یازدهم اعلام نموده اند که لایحه مدیریت شهری در کمیسیون مربوطه در حال نهایی شدن است و رویکرد مجلس هم اینست که حکمرانی محلی را در این لایحه محقق نمایند، این گوی و این میدان، تصمیم امروز مجلس نشان می دهد که مجلس یازدهم به چه میزان به ارتقاء صندلی مدیریت شهری اهمیت می دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1517

به "انتقاد سالاری از تغییرات عجیب و غریب در لایحه مالیات بر ارزش افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد سالاری از تغییرات عجیب و غریب در لایحه مالیات بر ارزش افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید