افتتاح آزادراه تهران - شمال مشروط به رعایت نکات ایمنی و فنی

به گزارش آسمان تو، معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است که هرچند در امسال اقدامات فنی لازم در قطعه نخست آزاد راه تهران - شمال به خاتمه می رسد، اما برای زیربار ترافیک بردن این مسیر قطعا تمام شرایط ایمنی و فنی لحاظ خواهد شد.

افتتاح آزادراه تهران - شمال مشروط به رعایت نکات ایمنی و فنی

به گزارش خبرنگاران، خیرالله خادمی در حاشیه مراسم انتها حفاری تونل البرز در جمع خبرنگاران تاکید نمود: در حال حاضر قطعه نخست آزاد راه تهران - شمال به پیشرفت 91 درصدی رسیده و آخرین مراحل اجرایی کار را پشت سر می گذارد و قطعا تا انتها امسال اقدامات فنی لازم برای افتتاح آن نهایی خواهد شد.

به گفته وی، در کنار مسائل فنی موضوعی که اهمیت زیادی دارد مدیریت با ترافیکی جاده است؛ به طوری که به پس زدن ترافیک و به وجود آمدن صف های طولانی ترافیک در مسیرهای مجاور مانند چالوس یا همت منجر نگردد. از این رو پس از انتها کارهای فنی باید تمام جوانب برای افتتاح این پروژه آنالیز گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت ساخت قطعه دوم این آزادراه نیز گفت: ما در این قطعه 22 کیلومتری طولانی ترین تونل جاده ای کشور را داریم که 6400 متر طول دارد و خوشبختانه امروز تونل شرقی آن به مرحله انتهای حفاری رسیده و همزمان عملیات لاینینگ آن در جریان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در تونل غربی نیز اقدامات ابتدایی انجام شده و در صورتی که محدودیت ها مانع کار نگردد عملیات حفاری با شیوه های نوین انجام خواهند شد، در غیر این صورت آمادگی کامل برای پیگیری پروژه با شیوه های سنتی وجود دارد و از نظر هزینه ای تفاوت چندانی میان این دو شیوه وجود نخواهد داشت.

خادمی با بیان این که طبق برنامه ریزی های انجام شده قطعه دوم آزادراه می تواند تا سال 1400 به بهره برداری برسد، تاکید نمود: این طرح با وجود این که حدود یکسال از شروع کار اجرایی اش می گذرد، اما به پیشرفت 12 درصدی رسیده و با احتساب تونل البرز این پیشرفت به 23 درصد افزایش پیدا می نماید. خوشبختانه تجهیزات خارجی لازم برای این پروژه تا حد زیادی تامین گردیده و در صورت احتیاج در دیگر حوزه ها نیز مذاکرات ادامه پیدا می نماید.

وی در انتها خاطر نشان کرد: آزادراه تهران - شمال برای حدود 17 سال با پیشرفت سالانه حدود 1.5 درصد پیگیری می شد، این در حالی است که در سال 1392 تا امروز ما ماهانه پیشرفت 1.5 درصد را به ثبت رسانده ایم. خوشبختانه کار با قدرت و تمام توان ادامه دارد و ما امیدواریم که ظرف کوتاه ترین زمان ممکن این پروژه در اختیار مردم قرار گرفته و زیربار ترافیک نرود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 121

به "افتتاح آزادراه تهران - شمال مشروط به رعایت نکات ایمنی و فنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح آزادراه تهران - شمال مشروط به رعایت نکات ایمنی و فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید