اعتصاب سراسری در تمام بخش های دولتی در یونان

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران: فعالیت ادارات، بیمارستان ها و همچنین دیگر بخش های دولتی یونان درپی اعتصاب سراسری امروز کارکنان و کارمندان آنها در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی دولت این کشور و اخراج هزاران کارمند بخش دولتی به حالت تعلیق درآمد.

اعتصاب سراسری در تمام بخش های دولتی در یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، فعالیت ادارات، بیمارستان ها و همچنین دیگر بخش های دولتی یونان درپی اعتصاب سراسری امروز (سه شنبه) کارکنان و کارمندان آنها در اعتراض به سیاست های ریاضت اقتصادی دولت این کشور و اخراج هزاران کارمند بخش دولتی به حالت تعلیق درآمد.

اتحادیه های بخش دولتی و خصوصی یونان روز گذشته اعلام نموده بودند که در اعتراض به طرح حذف 4 هزار فرصت شغلی بخش دولتی دست به اعتصاب سراسری خواهند زد.

دولت آتن برای دریافت یاری از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول متعهد به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی و کاهش نیروهای بخش دولتی است و این اقدام موجب خشم و اعتراضات گسترده مردم یونان در کشوری با نرخ بیکاری 27 درصد شده است.

تعدیل نیروهای پلیس، معلمان و پرسنل بهداشت و درمان از مهمترین سرفصل های لایحه حذف 4 هزار فرصت شغلی است. این لایحه در حالی قرار است چهارشنبه در مجلس یونان به بحث گذارده گردد که دولت این کشور پس از جدا شدن یکی از احزاب ائتلافی تنها 5 رأی بیشتر از میانگین آرا را در اختیار دارد.

اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول در شرایطی حاضر به پرداخت 7 میلیارد یاری اقتصادی به یونان شده است که این لایحه تصویب گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 398

به "اعتصاب سراسری در تمام بخش های دولتی در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب سراسری در تمام بخش های دولتی در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید